Stomi og højder/kulde.

Spørgsmål/debat vedrørende kolostomi
Forumregler
Spørgsmål/debat vedrørende kolostomi - læs også Stomiforeningen COPAs rådgivende artikler om kolostomi og stomi
Jesper
Indlæg: 113
Tilmeldt: 14. jun 2011 21:23
Årgang: 1979
Stomi siden: 2008
Geografisk sted: Kbh

Stomi og højder/kulde.

Indlægaf Jesper » 26. jan 2014 21:58

Heysan.

Nogle der har nogen erfaring med meget kulde og skulle skifte pose, kan det betyde noget? Og kan højder betyde noget, snakker ikke voldsomme højder, men måske 1000 meter over havet.

Nogle med nogen erfaringer? Jeg tænker selv det intet betyder, men tænk nu... vil hellere være 100% sikker end 99,9 :)

Tak
/Jesper

sigfrida
Indlæg: 16
Tilmeldt: 11. jul 2013 00:54
Geografisk sted: Svebølle

Re: Stomi og højder/kulde.

Indlægaf sigfrida » 29. jan 2014 13:27

Hej Jesper
jeg kan se at ungdomsgruppen har været på vintertur til Norge i 2012, der må næsten være nogle derfra der kan hjælpe med information.

Jeg tror selv at det ingen påvirkning har, udover at jeg selv ville holde en evt. frisk bandage kropsvarm evt. i en stof pose placeret mod huden

God tur

tommy
Indlæg: 34
Tilmeldt: 11. okt 2009 13:42
Årgang: 1956
Stomi siden: 2009
Geografisk sted: Næstved

Re: Stomi og højder/kulde.

Indlægaf tommy » 30. jan 2014 19:45

Hej Jesper.

Jeg har været på skiferie i Østrig og det eneste problem jeg havde, var at holde balancen på skiene, og dette kan næppe tilskrives stomien. :D
Så tag du trygt af sted, og hav en god tur.

Hilsen
Tommy

Jesper
Indlæg: 113
Tilmeldt: 14. jun 2011 21:23
Årgang: 1979
Stomi siden: 2008
Geografisk sted: Kbh

Re: Stomi og højder/kulde.

Indlægaf Jesper » 30. jan 2014 21:34

tommy skrev:Hej Jesper.

Jeg har været på skiferie i Østrig og det eneste problem jeg havde, var at holde balancen på skiene, og dette kan næppe tilskrives stomien. :D
Så tag du trygt af sted, og hav en god tur.

Hilsen
Tommy


Det afleder et spørgsmål, hvor meget skal der egentlig være i en pose før man mister balancen ;)

Tak for svar i 2 :)
/Jesper

Mette Bispebjerg

Re: Stomi og højder/kulde.

Indlægaf Mette Bispebjerg » 31. jan 2014 09:37

Jeg vil anbefale at man altid har et eller to lommetørklæder pakket om en pose i jakke eller bukselomme som en ekstra gardering hvis man i skynding har glemt tasken.Så har den, kulde eller varme, altid en god temperatur. Og du har med lommetørklædet altid en ekstra klud.

Amalie

Re: Stomi og højder/kulde.

Indlægaf Amalie » 31. jan 2014 09:40

Har altid et ret stort lommetørklæde i venstre bukselomme. Hvis der kommer lidt for meget luft i posen og man ikke lige får skiftet udligner lommetørklædet størrelsen så det ikke er så tydeligt men bare en glidende overgang.


Tilbage til "Kolostomi"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 5 gæster