Thailand ferie

Gode råd når du skal ud at rejse med din stomi.
Forumregler
Husk stomiordbogen, download brochuren At rejse med stomi og læs også artiklen om Stomikortet når du skal ud at rejse
Margit
Indlæg: 6
Tilmeldt: 27. apr 2007 12:33
Geografisk sted: Århus

Thailand ferie

Indlægaf Margit » 28. apr 2010 14:56

Jeg er så heldig at have en fjortendages tur til Thailand foran mig. Skal sammen med min mand besøge min lillebror og hans thailandske kone og deres lille datter i det centrale Thailand. Det er vores første besøg der - og i det hele taget vores debut under så varme og fjerne himmelstrøg. Jeg har før rejst med "min (kolo)stomi" så rejse og flyvetur som sådan bekymrer mig ikke, men jeg har siden mine sidste indlæg for lidt over et år siden fået amputeret mit højre ben oppe ved hoften, da min endetarmskræft hevde bredt sig ud omkring blodforsyningen til benet. Jeg har det godt nu og har stadig mod og lyst på livet! Jeg har fået en protese som spændes stramt omkring livet på mig og derfor også over min stomi - det er ikke noget problem herhjemme, da jeg kan afpasse protesebrugen efter min "stomi-rytme" - men jeg bliver selv om vinteren lidt klam under protesen (jeg bærer trusser under), så jeg er jo noget spændt på om mine poser vil blive siddende nede i de ca 40 graders varme der venter mig! Er der nogen der har gode råd?
M.v.h. Margit.

Steen Samuelsen
Indlæg: 355
Tilmeldt: 13. sep 2007 14:39
Årgang: 1947
Stomi siden: 2007
Geografisk sted: Fredericia

Re: Thailand ferie

Indlægaf Steen Samuelsen » 28. apr 2010 15:33

Hej Margit

Et generelt råd til folk det skal til varme områder, er at de måske skal skifte oftere end normalt. I forbindelse med rejser er der også nogle der anbefaler at bruge tømbare poser, også til colostomi, fordi det blandet andet er nemmere at håntere en tømning under flyrejsen. Du kan også "forstærke" klæberen med tætningsringe og kantringe.

Hvis du vil sende mig din e-mailadresse, kan jeg sende dig referatet af vores "rejsemøde" i COPA Sydøstjylland sidste år. Her var vi 60 personer samlet for at snakke om rejseproblemer, og flere af deltagerne var meget erfarne i at rejse med stomi. Vi vik ved hjælp af stomisygeplejerske, konsulent fra Coloplast og alle deltagerne samlet en mængde gode råd, som er for meget til at skrive her, men jeg sender gerne et referat.
Med venlig hilsen ;-)

Steen

Margit
Indlæg: 6
Tilmeldt: 27. apr 2007 12:33
Geografisk sted: Århus

Re: Thailand ferie

Indlægaf Margit » 28. apr 2010 16:42

Hej Sten.
Tak for din hurtige reaktion.Hvordan sender jeg dig min email? Er det her på siden ?
Hilsen Margit.

Peter Sørensen

Re: Thailand ferie

Indlægaf Peter Sørensen » 28. apr 2010 17:27

Hej Margit

Det bliver en stor oplevelse, at se frem til.
Bortset fra at du nok skal have flere bandageskift end hjemme pga luftfugtigheden ,så kan du anvende almindeligt babypudder til huden under selve posen, for at suge sveden.
Når din protese sidder henover stomien ,vil den virke som et stomibælte, der holder det ekstra på plads.

rigtig god tur 8)

Steen Samuelsen
Indlæg: 355
Tilmeldt: 13. sep 2007 14:39
Årgang: 1947
Stomi siden: 2007
Geografisk sted: Fredericia

Re: Thailand ferie

Indlægaf Steen Samuelsen » 28. apr 2010 21:33

Hej Margit

Tryk på mit navn under mit billede, så kommer du til min profil, og derfra kan du sen de mig en e-mail eller en PB (personlig besked).
Jeg har brug for din e-mail adresse for at kunne vedhæfte filen med referatet.
Med venlig hilsen ;-)

Steen


Tilbage til "Rejseråd"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 5 gæster