Medicin til led -og muskelsmerter

Her kan du udveksle erfaringer om sygdomme der kan medføre stomi.
Til nye medlemmer/patienter: Husk at alle sygehistorier er forskellige og nogle forløb værre end andre.
Forumregler
Stil spørgsmål om sygdomsforløb m.m. Se også hvilke sygdomme der kan medføre stomi
np
Indlæg: 2
Tilmeldt: 15. feb 2012 15:56

Medicin til led -og muskelsmerter

Indlægaf np » 18. feb 2012 11:27

Hej!

Jeg vil gerne høre om der er nogen, der har erfaringer med medicin, der virker godt mod ledsmerter i forbindelse med Crohns sygdom.

Jeg har haft Chron i 30 år og fik for et års tid siden en ileostomi på grund af betændelse og forsnævringer. Det har medført at min tarm er helt i ro nu, men desværre er mine led- og muskelsmerter nærmest eksploderet efter stomien. Især i ryggen og opad i højre side, men også i knæene, under hælen med videre; og det føles som om der vandrer ømme pletter rundt i min krop. Er også extremt træt.

Jeg har prøvet Salazopyrin, men det kunne jeg ikke tåle. Har nu taget Prednisolon i 7 måneder, og det hjælper, men det er som om der skal større og større doser til. For 4 måneder siden startede jeg sideløbende op med Imurel, men det har slet ingen effekt haft. Så snart jeg forsøger at trappe prednisolonen ned bliver jeg syg.

Jeg vil derfor gerne høre om der er nogen af jer derude på Copa, der har gode erfaringer med andet medicin, især mht ledsmerter? Jeg har læst på nettet at Imurel sommetider kan øge smerterne, men ved ikke om det passer?

Mange hilsner
fra NP,
en førstegangsbruger, der endelig har fået taget sig sammen til et indlæg.

Peter Sørensen

Re: Medicin til led -og muskelsmerter

Indlægaf Peter Sørensen » 18. feb 2012 18:49

hej NP

Den er svær, specielt når der er medicin du ikke tåler, der er rigtig meget af det smertestillende der sætter sygdommen i tarmen igen, så det er en opgave for speciallæge at finde en behandling, prøv at tale med medicinerne om at konferere med en reumatolog, så du kan blive lindret bedst muligt.

thorling
Indlæg: 38
Tilmeldt: 27. feb 2007 19:00

Re: Medicin til led -og muskelsmerter

Indlægaf thorling » 20. feb 2012 14:33

Hej NP

Jeg kan bestemt kun tilslutte mig hvad Peter siger. Jeg har selv MC . Er pouch opereret da man oprindelig mente det var UC. Jeg var jo lige syg, så nu får jeg Humira. Det hjælper rigtig godt. Jeg døjer også meget med ledsmerter og går på reumatologisk afd. Her er behandlingsvalget også Humira for ledsmerter. Jeg har bestemt også god gavn af det til mine ledsmerter som er specielt i mine hofter og knæ og hænder og håndled. Jeg har også et par gange fået prednisolon injektioner i de dårlige led. Det hjælper et par måneder så er den lige gal igen. Jeg har også haft problemer med at tåle salazopyrin og imurel ,men tåler Humira rigtig godt. Jeg håber du kan blive hurtigt henvist og at du kan få noget hjælp der er effektivt så du kan få mere overskud i dagligdagen.

Hilsen Lotte

np
Indlæg: 2
Tilmeldt: 15. feb 2012 15:56

Re: Medicin til led -og muskelsmerter

Indlægaf np » 20. feb 2012 15:21

Hej igen

Mange tak for jeres svar. Måske var det en god ide at skifte til Humira, for jeg synes ikke Imurel rigtig hjælper på ledsmerterne denne gang. Det og så en reumatolog vil jeg prøve at vende med min læge.

mange hilsner fra NP


Tilbage til "Kroniske tarmbetændelser, tarmcancer og andre tarmsygdomme"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 9 gæster