Ny bruger ønsker kontakt med andre på Vestsjælland

Få kontakt med andre som har stomi/reservoir eller andet.
Forumregler
Kig også forbi din lokalforening, hvis du ønsker kontakt med andre
trines
Indlæg: 7
Tilmeldt: 13. apr 2007 13:56
Årgang: 1972
Stomi siden: 2007
Geografisk sted: vestsjælland

Ny bruger ønsker kontakt med andre på Vestsjælland

Indlægaf trines » 20. maj 2007 11:23

Hej!
Jeg har fået lavet e midlertidig stomi for 2 mdr siden, er lige blevet opereret igen, da den trak sig ind.
Jeg er 34, og søger nogle omkring min alder på Vestsjælland, som er afklaret med deres situation, og som har overskud til at dele ud af erfaringerne.
Jeg kunne tænke mig at mødes og få en snak. Dert jeg har det sværest med er faktisk at acceptere lydene! Jeg vil også meget gerne i svømmehallen med mit barn igen, men er ikke sikker på jeg er psykisk klar til at stå i badet, når folk kigger osv. Hvordan har du tacklet disse ting?
Håber at høre fra nogen

kanzo1

ny bruger

Indlægaf kanzo1 » 20. maj 2007 12:46

Hej hej :P

Jeg er godt nok ikke fra vestsjælland men fra østjylland. Jeg er 34 år og har to børn på 11 og 7 år.

Jeg er også blevet opreret for ca. to måneder siden. jeg kan sagtens sætte mig ind i hvordan du har det.

Jeg har lige været på ferie i en uge i Tyrkiet. Jeg var ikke ude og bade, jeg er nemlig bange for at andre kan se jeg har stomi. Jeg tænker meget over om andre kan se det og spørger ofte min mand om andre kan se, jeg har stomi. :(

Jeg tror også det med at gå i svømmehal vil blive en kæmpe overvindelse for mig, og jeg tænker ofte på om jeg nogensinde kan overvinde den angst jeg har for det.

trines
Indlæg: 7
Tilmeldt: 13. apr 2007 13:56
Årgang: 1972
Stomi siden: 2007
Geografisk sted: vestsjælland

Indlægaf trines » 20. maj 2007 13:02

Hej!
Imponerende du tog ud at rejse så hurtigt. Var du ikke nervøs for lyde, når man sidder så tæt i flyveren?
Ærgeligt du ikke bor på Sjælland. Vi kan maile sammen af og til hvis du har lyst.
jesperjac@vip.cybercity.dk
Trine

GR
Indlæg: 109
Tilmeldt: 17. jun 2005 19:13
Årgang: 1976
Stomi siden: 2001
Geografisk sted: Østjylland

Indlægaf GR » 20. maj 2007 17:52

Hejsa.. Jeg har haft stomi i lidt over 6 år. Jeg prutter mest på tom mave synes jeg. Man kan lægge en hånd over posen og det kan dæmpe det lidt. Jeg er ikke generet af det, tænker såmænd ikke rigtig over det. Kun hvis det er en høj en om natten og man vågner ved det. :D
I starten ligger man mere mærke til det, det er jo nyt det hele.
Min svømmehals tur første gang, tog jeg om morgen med morgensvømmeren. Så undgik jeg børn og hvad er det. :D Det gik fint og svømmede en periode flere gange om ugen om morgen. Jeg vender min numse udad, når jeg står og bruser, så kan folket se på den og ikke posen. :D
Man skal bare lige have det prøvet og have en god oplevelse med det, så bliver det ganske normal synes jeg.
MC i 94, stomi 2001. Altid smilende.;-) Copa rådgiver.

trines
Indlæg: 7
Tilmeldt: 13. apr 2007 13:56
Årgang: 1972
Stomi siden: 2007
Geografisk sted: vestsjælland

Indlægaf trines » 22. maj 2007 20:51

Ja det er vigtigt første gang går godt, derfor vil jeg også vente til jeg er psykisk klar (jeg snakker om svømmehal!) Du er heldig med lydene! Mine kommer ofte når jeg lige har spist, hvilket kan gøre mig lidt tilbageholdende med at spise hos andre eller i byen. Men det er selvfølgelig ret nyt, og du har nok ret i at man senere ikke tænker så meget over det.


Tilbage til "Kontakt med andre"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 1 gæst