Menstruation

Spørgsmål/debat vedrørende ileostomi
Forumregler
Spørgsmål/debat vedrørende ileostomi - læs også Stomiforeningen COPAs rådgivende artikler om ileostomi og stomi
Mette_musen85
Årgang: 1985
Stomi siden: 2006
Geografisk sted: Thisted
Kontakt:

Menstruation

Indlægaf Mette_musen85 » 22. jan 2008 09:18

Nogen der har det "dårligere" under menstruation??
Oplever ofte, hovedpine, mavepinge, svimmelhed og generel ubehag i kroppen... (sådan havde jeg det ikke før operationen under menstruation)
Mette Kristensen

Louise PT
Geografisk sted: midtjylland

Indlægaf Louise PT » 22. jan 2008 10:19

Hej Mette,

Jeg har det ikke så slemt som dig, men kan da godt mærke på maven når det er ved at være menstruationstid. Jeg får enten mere luft og lidt tyndere mave lige inden eller mens jeg har menstruation. Men sådan har jeg altid haft det... Nogen gange har jeg lidt hovedpine, men ikke altid, og et par hovedpinepiller tager det.

Måske du skulle vende forbi lægen (/kirurgen?), der er jo mange kvinder der har det ekstra svært under menstruation (også "normale" kvinder), som kan få noget for det. Men det lyder lidt mærkeligt, at du først får symptomer nu...

Da jeg havde haft min ileostomi i 4-5 måneder, begyndte jeg at få smerter i skeden under samleje (har det stadig :cry: ). Jeg fik en pouch (uden loopstomi) i december, og derfor har min behandling hos gynækolog trukket lidt ud.

Jeg var hos hende (gynækologen) i går, og hun tror nu, at jeg måske har det der hedder endometriose, og sendte mig videre i systemet... Jeg er ved at være SUPER træt af at få alverdens sygdomme (sådan føles det!), og ikke at have et velfungerende sexliv (stakkels min kæreste). Synes efterhånden, at det må være min tur til at have et helbred der fungerer.

Men Mette, jeg ville få det vendt med lægen hvis jeg var dig. Man skal ikke lade sådanne ting flyve (hvis du forstår).

Venlig hilsen Louise

Tilbage til "Ileostomi"