Hejsa KC. Jeg bor i Horsens, har haft MC siden 94 og har haft min behandling der i alle årene. Siden 2004 har jeg også haft noget af min behandling i Århus på tage hansens gade.
Personlig synes jeg bedst om Horsens syghus, synes det er lidt stressende i Århus, må jeg sige.

Måske også fordi jeg har haft min behandling der længst og kender personalet, lidt for godt til mit andet hjem sommetider.
Jeg har rigtig dygtige læger begge steder. I Horsens har jeg Erik Steen som kirurg, kan varmt anbefales, hvis du skal have sådan en. Han er en rigtig dygtig læge og en rar mand med en stor tålmodighed.
I århus har jeg Steen Buntzen, han er en rigtig dygtig læge, dog knap så tålmodig i min verden, men han kan varmt anbefales.
Der er så vidt jeg ved kun 2 medicinske læger i Horsens, jeg får ikke medicin mere, så ser ikke så ofte min igen. Men jeg har overlægen Thomas Møller, han er også en rigtig rar og dygtig læge.
Vejle skulle ifølge min kammerat med MC også var et godt sted, at have sin behandling. Han har sin der i stedet for Horsens, fordi Horsens syghus på et tidspunkt var uden medicinsk læge, så folk fik flyttet sin behandling.
Jeg flyttede dog ingen steder selv, jeg blev under min kirurgs vinger.
Århus kan nogle ting bla. behandle fistler, derfor har jeg noget af min behandling der. De fjerner endetarme og laver poucher.
Stomi sygeplejesken på Horsens sygehus er rigtig sød, hende har jeg haft stor glæde af. Hun er rigtig god til, bla. at trække i nogle tråde, hvis noget haster lidt.
Kender ikke dem i Århus.
Jeg er opereret 5 gange i Horsens og 1 gang i Århus i maven. En del mindre operationer begge steder.
Håber du finder et syghus, du bliver glad for.