Genopereret

Spørgsmål/debat vedrørende ileostomi
Forumregler
Spørgsmål/debat vedrørende ileostomi - læs også Stomiforeningen COPAs rådgivende artikler om ileostomi og stomi
Lodahl
Årgang: 1979
Stomi siden: 2006
Geografisk sted: Århus
Kontakt:

Genopereret

Indlægaf Lodahl » 27. mar 2007 14:00

Hej folkens. Jeg fik min ilostomi d. 16 DEC sidste år og havde 3½ gode måneder..røg så lige på Århus amtssygehus for 14 dage siden med stærke mavesmerter. Først startede det meget småt og jeg troede jeg måske havde fået lidt for meget kaffe, eller noget. Men de viste sig at være en slags forsnævring/arvær i tyndtarmen. Så jeg skulle liige skæres op en gang til :/ Men hva fanden. Det var sgu dejligt da det var overstået og jeg måtte begynde at drikke og spise igen. i 7 dage fra dag 1 hvor jeg blev indlagt havde jeg nemlig en sonde fra næsen til maven for at aflaste og det eneste jeg måtte var at sutte på en is-terning en gang i mellem...nul drikkelse og nul foder :( jeg drømte om saftevand og sodavand i laaange baner. Nu håber jeg ikke jeg skal indlægges forløblig. Selvom jeg kun har haft positive oplevelser på Århus amtssygehus er det ikke fedt at ryge ind og ud af et hospital. Anyway, jeg følte lige jeg ville dele min historie med jer, og i kan bare smide en kommentar hvis i måske har prøvet noget lignende.

/Steffan

osmania
Årgang: 1957
Stomi siden: 2005
Geografisk sted: Roskilde
Kontakt:

Indlægaf osmania » 27. mar 2007 20:50

Hej Steffan.

Jo tak jeg har prøvet noget lignende, blev også genopereret i juni sidste år, efter 5 indlæggelser med stærke smerter og opkastninger pga forstoppelse blev jeg endelig opereret (min tarm viste sig at være snoet) og siden har jeg ingen problemer haft. Det var dog en hård tid at være igennem både for mig og min familie, til sidst føltes det som om jeg boede på Køge hospital :-)

Hilsen Pia

Tilbage til "Ileostomi"