Siden jeg fik konstateret chrohn led jeg jævnligt af ledsmerter, der var mest ubehagelige i knæene. Det ene knæ kunne være mere ømt end det andet. Når jeg havde smerter i knæene, gik jeg op ad trapper med det bedste ben forrest.
Ved et tilfælde fandt jeg for nogle år siden ud af, at når jeg spise syltet ingefær dagligt, var ledsmerterne væk. Jeg spiser derfor 15 - 20 g hver morgen til min müsli.
Når jeg ikke har spist ingefær i en uges tid, kommer smerterne igen. Når jeg så får fat i en ny forsyning, forsvinger smerterne efter en uge med min daglige dosis af ingefær.
Gigtmedicin giver mig nogle ubehagelige bivirkninger, og er i øvrigt dyrt. Syltet ingefær smager godt, er billigt, og har ingen bivirkninger af betydning. Spis evt. rå, revet ingefær uden sukker, hvis du har diabetes.
Mod gigtsmerter anbefales i øvrigt fed fisk og hyben.
Han andre erfaringer med ingefær, hyben eller andet, der har en god indvirkning på ledsmerter, da skriv venligt lidt om det nedenfor.
Ledsmerter ved MC og CU
Forumregler
Spørgsmål/debat vedrørende komplikationer. Læs også COPAs artikel om komplikationer til stomi
Spørgsmål/debat vedrørende komplikationer. Læs også COPAs artikel om komplikationer til stomi