Rejse i næste uge - produkter i varmen

Gode råd når du skal ud at rejse med din stomi.
Forumregler
Husk stomiordbogen, download brochuren At rejse med stomi og læs også artiklen om Stomikortet når du skal ud at rejse
Ginger
Indlæg: 38
Tilmeldt: 27. apr 2011 21:02
Årgang: 1988
Stomi siden: 2011

Rejse i næste uge - produkter i varmen

Indlægaf Ginger » 5. feb 2016 00:57

Hej derude

Jeg skal til Maldiverne med min kæreste om en uge... :D
Det er ved at være et par år siden jeg sidst har rejst til et varmt land med stomi, og kan mærke jeg begynder at blive lidt nervøs.

Sidst (det var første gang med stomi) gik det virkelig godt.... Men min kuffert stod i solen 1 times tid lige da vi kom til hotellet, og umiddelbart derefter var mine produkter MEGET bløde.... Jeg gik i panik, men der skete heldigvis kke noget med dem da de først kom indendørs.
Men jeg frygter det sker igen og, at mine produkter ikke kan tåle varmen i kufferten !!!
Vi skal sejle i 50 min. Ud til den ø vi skal være på, og her vil solen sikkert stå lige ned på kufferten.
Nogle gode råd? Nogle der har haft problemer med det?

Og så har jeg "selvfølgelig" en lille frygt om hvis der skulle ske en lækage på den tur i speedbåden...hvad gør man lige så... Puha :?

Henning Granslev
Indlæg: 207
Tilmeldt: 6. jan 2004 01:13
Årgang: 1951
Stomi siden: 1973
Geografisk sted: Kolt, 8361 Hasselager

Re: Rejse i næste uge - produkter i varmen

Indlægaf Henning Granslev » 5. feb 2016 16:31

Hej Ginger.

Jeg mener bestemt, du ikke behøver at være nervøs for at rejse til Maldiverne, selv om der er varmt, og du har en stomi. Det er korrekt, at stomiposen bliver blødere på grund af varmen. MEN, normalt løsner den sig ikke fra huden. Du kan evt. tage et stykke klæde over dine bukser, der hvor stomiposen er placeret.
I din kuffert bør du pakke dine hjælpemidler i midten af bagagen, så er der lidt længere ud til den varme yderside. Når bagagen er kommet i stuetemperatur, bliver de jo "normale" igen - det har du selv oplevet.
Hvis der sker lækage i speedbåden, ja hvad gør du så. Der er jo kun en ting, der virker - skift din pose. Prøv at mærke efter, lidt inden I skal sejle, om alt nu er med posen, som det plejer.
Jeg er klar over, det ikke er det smarteste svar. Er der en lækage, er der ikke andre udveje.

God tur til jer begge :)

Henning Granslev. COPA rådgiver
Henning Granslev


Tilbage til "Rejseråd"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 6 gæster