Urostomiposer-operation

Spørgsmål/debat vedrørende urostomi
Forumregler
Spørgsmål/debat vedrørende urostomi - læs også Stomiforeningen COPAs rådgivende artikler om urostomi og stomi
Sussi

Urostomiposer-operation

Indlægaf Sussi » 10. nov 2014 20:19

Jeg blev opereret den 14. oktober og er plaget af ømhed i underlivet..........nogen, der har erfaring med, hvor længe denne ømhed varer ved?

Jk 58

Re: Urostomiposer-operation

Indlægaf Jk 58 » 11. nov 2014 10:30

Det lyder lidt lang tid . Alle operationer er forskellige .blev selv re opereret med ny bricher og der gik der ikke så lang tid.Kontagt din stomisygeplejske eller den der opererede dig.
Mvh jk 58

Steen Samuelsen
Indlæg: 355
Tilmeldt: 13. sep 2007 14:39
Årgang: 1947
Stomi siden: 2007
Geografisk sted: Fredericia

Re: Urostomiposer-operation

Indlægaf Steen Samuelsen » 11. nov 2014 12:46

da jeg blev opereret gik der to måneder før jeg var fri for alle smerter. Smerterne skyldtes især blodsamlinger i operationsområdet. Herefter har jeg ikke haft problemer.
Med venlig hilsen ;-)

Steen

Gæst

Re: Urostomiposer-operation

Indlægaf Gæst » 16. nov 2014 10:39

Tusind tak for svar. Jeg spørger Odense. En anden ting er mine tarmproblemer. Jeg får tarmkramper og har meget hård mave. Jeg har prøvet med movicol og magnesia, men synes ikke det hjælper. Det er meget pinefuldt. Jeg har selvfølgelig en skræk for, at der er noget forkert. Jeg har jo fået livmoder, æggestokke og blære fjernet og derfor er der jo en del ommøblering, som tarmene skal finde ud af. Kan det være årsagen til disse kramper og er det bare mig, der er utålmodig?

Gæst

Re: Urostomiposer-operation

Indlægaf Gæst » 18. nov 2014 19:01

Kære gæst.
Jeg vil gå tilbage til lægerne med de symptomer du har. Det er jo noget af en operation. Som patient skal man vide at det kun er en selv som kan mærke sin krop. Derfor aldrig tvivl på dig selv hvis du mangler hjælp.

Heidi

Re: Urostomiposer-operation

Indlægaf Heidi » 20. nov 2014 22:45

Jeg er selv blevet opereret og fået urostomi d 9 oktober.jeg har også haft tarmproblemer og kunne ikke komme af med noget. Det gik jeg med i over en måned og havde tilsidst så ondt at jeg ikke kunne være til.Så fik jeg afføring middel iform af dråber og det hjalp. Det er som at blive født på ny. Det kan købes på apoteket.

Jytte Ena Jensen
Indlæg: 11
Tilmeldt: 17. jan 2014 16:04

Re: Urostomiposer-operation

Indlægaf Jytte Ena Jensen » 27. nov 2014 02:28

Heidi man kan altid skrive og få råd her held og lykke fra en der har haft det i 20 år s*

Gæst

Re: Urostomiposer-operation

Indlægaf Gæst » 27. nov 2014 20:51

Nyt spørgsmål..........nogen, der har oplevet svien fra selve stomien? Jeg rengør efter foreskrifter.


Tilbage til "Urostomi"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 3 gæster