Jeg søger for hjælp eller bare en god råd. Jeg håber, at jeg kan finde noget svar fra dem her som oplevede lignede..
Min mor blev opereret i oktober 2011 og fik fjernet tyktarmen og endetarmen. Det var meget hård og chokerende for hende, men hun lærte at leve med stomi. Hun klarer det meget godt, men jeg vil støtte hende og hjælpe med alt. Hun bor langt fra mig, i Rusland, og jeg bor her i Danmark allerede i 5 år og har en dejlig familie. Men i den by, hvor min mor bor, findes ikke noget rådgivning, forum, møder eller kursus for dem som blev opereret for endetarmkraft til at hjælpe. Derfor besluttede jeg til at skrive her..Som et håb på at der findes nogen der kunne give god råd
Problemet er, at efter kemoterapi blev mavemusklerne svagere, og alt er sunket ned og gav "en bule" ud på bagdelen..Det er svært for mig at forklare, fordi min mor har det svært at tale om det og viste mig aldrig hendes stomi. Det er som jeg kunne forstå fra hendes forklaringer.
Jeg ville bare spørge her, om er der nogen der oplevede lignede og ved at der findes genoptræning af muskler eller særlig kost???
Mange tak på forhånd
Arina