Hej Alle
Har en "bekendt" som også har stomi, han har ved seneste besøg hos stomisygeplejersken fået af vide at der kommer egenbetaling på stomiposerne da kommunen ikke har råd til det!!! er der nogen som kan be- eller afkræfte dette, han går til kontrol i slagelse, om det så kun er slagelse kommune der ikke har råd eller det er landsplan ved jeg ikke noget om, og google ved det heller ikke
vh Kennet
egenbetaling
Forumregler
Søg efter hjælpemidler og læs uddrag af Serviceloven i artiklen om hjælpemidler
Søg efter hjælpemidler og læs uddrag af Serviceloven i artiklen om hjælpemidler
Re: egenbetaling
Vil jo være direkte forrykt om det er sandt, de er jo piv dyre de poser, og det ville bare så uendeligt vanvittigt.
Men tænker om der kan være tale om en misforståelse, f.eks er min kommune lige overgået til ny leverandør, der kom der brev om at ville man benytte andre leverandører, skulle man selv betale en eventuel difference.
Håber så inderligt der må være tale om en fejl her.
Men tænker om der kan være tale om en misforståelse, f.eks er min kommune lige overgået til ny leverandør, der kom der brev om at ville man benytte andre leverandører, skulle man selv betale en eventuel difference.
Håber så inderligt der må være tale om en fejl her.
/Jesper
-
- Indlæg: 355
- Tilmeldt: 13. sep 2007 14:39
- Årgang: 1947
- Stomi siden: 2007
- Geografisk sted: Fredericia
Re: egenbetaling
Hej
Teksten er helt klar læs selv § 112 i Serviceloven:
https://www.retsinformation.dk/Forms/R0 ... 1372#Kap21
Bemærk dog at en eventuel prisforskel ved køb af hjælpemidler ved en leverandør som kommunen ikke har aftale med skal brugeren betale prisforskellen.
Du har krav på at kende kommunens pris før du beslutter dig for om du vil handle ved en anden leverandør.
Ved køb ved en anden leverandør skal kommunen betale i første omgang og derefter opkræve prisforskellen ved dig.
Hvis du fortsat har problemer så kontakt den lokale COPA forening:
Lokalformand
Eddy Tersløse
Rolighedsvej 19
4571 Grevinge
Tlf. 60 63 07 47
Teksten er helt klar læs selv § 112 i Serviceloven:
https://www.retsinformation.dk/Forms/R0 ... 1372#Kap21
Bemærk dog at en eventuel prisforskel ved køb af hjælpemidler ved en leverandør som kommunen ikke har aftale med skal brugeren betale prisforskellen.
Du har krav på at kende kommunens pris før du beslutter dig for om du vil handle ved en anden leverandør.
Ved køb ved en anden leverandør skal kommunen betale i første omgang og derefter opkræve prisforskellen ved dig.
Hvis du fortsat har problemer så kontakt den lokale COPA forening:
Lokalformand
Eddy Tersløse
Rolighedsvej 19
4571 Grevinge
Tlf. 60 63 07 47
Med venlig hilsen
Steen
Steen
Re: egenbetaling
Det er ikke noget jeg har hørt om. Jeg får godt nok leveret vare fra Slagelse sygehus og ikke kommunen da min stomi er midlertidig, men jeg har da ofte snakket med min stomisygeplejerske om prisen på de forskellige produkter og at vi patienter jo ikke vill have en chance for at kunne betale for materialerne selv. Så jeg håber sørme da ikke at det er rigtigt.
Mvh Mette
Mvh Mette
Re: egenbetaling
Har lige talt med en fra Coloplast som fortalte at ministeren næsten lige har sendt breve ud til alle kommuner med en lille opsang, da mange brugere af div. hjælpemidler ikke får bevilliget det de har brug for
-
- Indlæg: 207
- Tilmeldt: 6. jan 2004 01:13
- Årgang: 1951
- Stomi siden: 1973
- Geografisk sted: Kolt, 8361 Hasselager
Re: egenbetaling
Hej alle.
Det er en helt forkert information, der er givet på Slagelse Sygehus. Der har ikke væet tale om brugerbetaling for stomihjælpemidler. Der er kun tale om en eventuel egenbetaling, hvis en borger ønsker at bestille stomihjælpemidlerne hos en anden leverandør, end den kommunen har indgået en indkøbsaftale med.
Kort sagt: hvis en borger, hos kommunens valgte leverandør, bestiller de stomihjælpemidler, der står i den personlige bevilling, betales alt af kommunen.
Men, hvis man ønsker at få stomihjælpemidlerne tilsendt fra en egen valgt levandør, kan der blive tale om selv at betale prisforskellen mellem egen valgt leverandør og kommunens leverandør.
Når borgerne får tilsendt hjælpemidlerne fra kommunens leverandør, skal fakturaen på hele beløbet sendes til kommunen.
Købes hos egen valgt leverandør, sendes der til kommunen en faktura på det beløb, som kommunen skal betale hos deres valgte leverandør.
En faktura på en eventuel prisforskel sendes fra leverandøren direkte til borgeren.
Hvis der problemer i Slagelse Kommune, vil jeg gerne hjælpe med at få sagen løst.
Hilsen og forsat god sommer.
Henning Granslev, landsformand COPA
Det er en helt forkert information, der er givet på Slagelse Sygehus. Der har ikke væet tale om brugerbetaling for stomihjælpemidler. Der er kun tale om en eventuel egenbetaling, hvis en borger ønsker at bestille stomihjælpemidlerne hos en anden leverandør, end den kommunen har indgået en indkøbsaftale med.
Kort sagt: hvis en borger, hos kommunens valgte leverandør, bestiller de stomihjælpemidler, der står i den personlige bevilling, betales alt af kommunen.
Men, hvis man ønsker at få stomihjælpemidlerne tilsendt fra en egen valgt levandør, kan der blive tale om selv at betale prisforskellen mellem egen valgt leverandør og kommunens leverandør.
Når borgerne får tilsendt hjælpemidlerne fra kommunens leverandør, skal fakturaen på hele beløbet sendes til kommunen.
Købes hos egen valgt leverandør, sendes der til kommunen en faktura på det beløb, som kommunen skal betale hos deres valgte leverandør.
En faktura på en eventuel prisforskel sendes fra leverandøren direkte til borgeren.
Hvis der problemer i Slagelse Kommune, vil jeg gerne hjælpe med at få sagen løst.
Hilsen og forsat god sommer.
Henning Granslev, landsformand COPA
Henning Granslev
Re: egenbetaling
Bor selv i Slagelse Kommune og intet hørt om evt. brugerbetaling, så det må være en and.
Hvem er online
Brugere der læser dette forum: Ingen og 1 gæst