om irrigation

Spørgsmål/debat vedrørende irrigation
Forumregler
Spørgsmål/debat vedrørende irrigation - læs også Stomiforeningen COPAs rådgivende artikler om irrigation og stomi
hagemannen
Indlæg: 4
Tilmeldt: 28. jan 2011 15:30

om irrigation

Indlægaf hagemannen » 17. jul 2011 13:13

Hej
jeg overvejer at begynde på irrigation og søger naturligvis på nettet om alt vedr. dette emne - og i denne søgen faldt jeg over en "gode råd og erfaringer" side, godt nok på engelsk - men 7 sider med "hvordan, hvor tit, med hvad o. m. a. er vel ikke at kimse af! Så derfor får I her adressen www.docstoc.com i søgefeltet skriv irrigation notes og voila 7 sider med råd om emnet, man kan desværre ikke printe eller downloade dette skrift, uden at købe sig ind, men gem linket som favorit og brug det som "opslagsværk". Det har givet mig en del svar inden jeg nu bevæger mig til stomi lab. for info om jeg i det hele taget kan bruge irrigation.
mvh
hagemannen :D

birgittraberg

Re: om irrigation

Indlægaf birgittraberg » 19. jul 2011 21:22

Tak for tippet. Også en god beskrivelse her
http://www.business.aau.dk/evolution/es ... gation.pdf

hagemannen
Indlæg: 4
Tilmeldt: 28. jan 2011 15:30

Re: om irrigation

Indlægaf hagemannen » 21. jul 2011 09:08

fin side, du henviser til - har gemt den i min "stomi"mappe
mvh
hagemannen

Gæst

Re: om irrigation

Indlægaf Gæst » 21. jul 2011 21:05

Det har faktisk undret mig, hvor lidt der er at finde på internettet om emnet, udover sådanne helt almindelige, generelle oplysninger. Nu har jeg selv omsider fået irrigation til at fungere perfekt, så jeg kan føle mig helt sikker, og kun bruge prop. Det har taget mig ca 5 måneder og jeg har ofte været tæt på at opgive, men gudskelov jeg ikke gjorde, for nu er det en enorm lettelse, at være posefri og lydfri. Men ud over den beskrivelse via det link jeg oplyste, har der ikke været meget hjælp at finde på nettet. Og heller ikke ret mange indlægs i COPAs forum.
Hilsen Birgit

123Mio

Re: om irrigation

Indlægaf 123Mio » 24. jul 2011 23:20

Hejsa

Det kunne være fint, om vi her i dette forum beskrev vore erfaringer og måske især fejltrin i forbindelse med irrigationsprocessen, - for rigtignok: det er lidt magert med godt stof om emnet. På den måde kunne vi hjælpe hinanden og nye "irriganter" med hurtigst muligt at få succes med metoden.

birgittraberg

Re: om irrigation

Indlægaf birgittraberg » 25. jul 2011 14:03

Det er en rigtig god ide, jeg vil prøve at se om jeg kan få skrevet lidt ned omkring de problemer jeg havde, og hvordan jeg fik dem løst. men jeg hentede god hjælp i den beskrivelse som jeg har linket til. Nogle gange har jeg også fundet noget på engelsk, men ikke rigtig haft tålmodighed til at læse det, da det for mig tager lang tid, især hvis man skal forstå detaljerne, som jo kan være ret vigtige.
Men faktisk tænkte jeg, at når der ikke bliver skrevet så meget om irrigation i dette forum, er det måske fordi det ikke volder folk problemer ??
Birgit

Hiben
Indlæg: 2
Tilmeldt: 12. nov 2014 12:02

Re: om irrigation

Indlægaf Hiben » 26. mar 2015 12:39

Hej. Jeg fik kolostomi i maj 14 og er lige begyndt at irrigere.
Jeg synes det er svært, og har endnu ikke fået det til at fungere.
Hvor lang tid tog det jer at få det op og køre?
Hvilke lukkere, propper, poser bruger i ?
Jeg vil blive meget glad for at høre fra jer
Hilsen iben

Stomien
Indlæg: 26
Tilmeldt: 1. nov 2013 14:30
Kontakt:

Re: om irrigation

Indlægaf Stomien » 3. maj 2015 20:05

Hej Iben

Jeg har ingen erfaring med at irrigere men vil høre om du har lyst til at fortælle lidt om dine erfari her i et gæste blogindlæg på min blog. ?
Jeg har selv ileostomi og skriver lidt om det på http://www.stomien.dk men mangler lidt at kunne fortælle om det at have en kolostomi så derfor ville det være fedt hvis du kunne og ville det lidt om det at irrigere men dem som Læser med. Du kan skrive her eller fange mig på bloggen.

Hvis der er andre der har noget I gerne vil dele så giv endelig også lyd

God aften
Tonny
Blogger om det at leve med en stomi på www.stomien.dk Prøver at skrive det så ærligt og realistisk som muligt.

EvaK
Indlæg: 1
Tilmeldt: 29. apr 2015 17:27

Re: om irrigation

Indlægaf EvaK » 7. maj 2015 17:02

Hej Iben
Jeg fik kolostomi i august 14 og begyndte at irrigere i november. Det har givet mig en meget bedre livskvalitet, da jeg nu er fri for at tænke på om posen lækker. Jeg irrigerer Ca. Hver anden morgen. Dog somme tider 2 dage i træk, da jeg nu efterhånden kan fornemme om det har været et "god" eller "dårlig" udskylning. Der kan somme tider være lidt problemer med at vandet løbet ved siden af tarmen, men som regel går det fint. Jeg forsøger at slappe af i maven og massere den lidt. Jeg bruger SenSura Mio mini poser og har også nogle større samt Hollister til hvis jeg skal ud at bade.
hilsen Eva


Tilbage til "Irrigation"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 3 gæster