Andre i alderen 28-40 år ??

Få kontakt med andre som har stomi/reservoir eller andet.
Forumregler
Kig også forbi din lokalforening, hvis du ønsker kontakt med andre
Litta
Indlæg: 4
Tilmeldt: 3. okt 2010 19:27
Årgang: 1978
Stomi siden: 2010
Geografisk sted: sjælland

Andre i alderen 28-40 år ??

Indlægaf Litta » 27. nov 2010 21:07

Hej jeg er en kvinde på 32år,(bor på sjælland men dk er jo ik så stor så skriv endelig :lol: ) der savner kontakt med andre i min alder's gr. 28-40år, :D hvor er I henne og er der nogle der har lyst til at skrive/snakke/mødes? :wink:
Jeg er alene med min søn på 7år og har fået Ileostomi juni i år så det er stadig lidt nyt, jeg har kæmpet 10år med colitis ulsarosa og nu var der kun stomi muligheden tilbage. :?
Håber at hører fra nogle af jer derude :) Måske vi kan tage til nogle arrangementer sammen :)
mvh Litta

Karina Hovmand
Indlæg: 23
Tilmeldt: 4. jun 2010 07:49
Årgang: 1975
Stomi siden: 2010
Geografisk sted: Præstø

Re: Andre i alderen 28-40 år ??

Indlægaf Karina Hovmand » 28. nov 2010 10:56

Jamen jeg er f.eks. lige her :-)))

Jeg er 34, mor til Katrine på 11, og bor sammen med Martin der har to piger på 14 og 16.

Jeg har haft CU i knap tre år med stort set konstant udbrud. Har prøvet asacol, imurel, prednisolon, remicade.....to første havde absolut ingen virkning, to sidste havde god virkning på tarmen, men helt ustyrlige bivirkninger.

Blev ileostomi opereret den 6. september i år, og har ikke fortrudt. Der er mange ting at vende sig til, og døjer da også stadig med forskellige ting, men jeg jagter ikke længere det nærmeste toilet konstant....og det er dælme dejligt

Jeg bor i Præstø, hvor mon du holder til ???

kærligst Karina

REH

Re: Andre i alderen 28-40 år ??

Indlægaf REH » 29. nov 2010 08:46

Og jeg er her skam også!! :D Kvinde 34 år, gift med 2 små børn og på i nordsjælland.
Jeg blev opereret i 2005 og gennemgik tidligere i år en pouch operartion.
Jeg er ikke så tit herinde for tiden, nu er jeg endelig efter 7 mdr. startet på arbejde og har brug for at tænke på noget andet :D Men sådan er det i perioder efter behov og overskud!

Spørg endelig løs hvis der er noget jeg kan svare på eller hjælpe med!!
Mange hilsener
REH

Brugeravatar
Lasse
Indlæg: 15
Tilmeldt: 13. dec 2009 12:03
Årgang: 1981
Stomi siden: 2010
Geografisk sted: Aalborg
Kontakt:

Re: Andre i alderen 28-40 år ??

Indlægaf Lasse » 29. nov 2010 22:13

- Og der er skam flere endnu !

Jeg er en ung (lidt endnu) mand på 29 fra Aalborg i det nordlige Jylland.

Som jer andre er jeg også blevet udstyret med en pose på maven grundet Crohn's sygdom. Gennem de sidste år har jeg også været gennem medicinmøllen, lige fra prednisolon til humira. Noget selvfølgelig bedre virkende end andet, men i sidste ende ikke effektivt nok. Derfor blev beslutningen taget og stomien lavet i slutningen af januar 2010.

Som du, har jeg også efterlyst ligestillede "unge" til at mødes med en gang imellem. Jeg har mødt på et par stykker, dels gennem lokalforeningen i mit område og dels gennem Copa ungdom. Derfor kan jeg kun anbefale at tilmelde sig nogle af arrangementer der kommer fra foreningens side :)

Lasse
Mvh. Lasse Bønnerup

R H

Re: Andre i alderen 28-40 år ??

Indlægaf R H » 7. dec 2010 23:00

Jeg er her også, men har desværre været indlagt det meste af 2010 så har ikke kunne mødes med andre stomister endnu. Jeg fik stomi i maj, bor i Nordsjælland og har en datter på 9.

Tanja

Re: Andre i alderen 28-40 år ??

Indlægaf Tanja » 8. dec 2010 09:39

Jeg er her også. Men har ligeledes været indlagt det meste af 2010. Håbet snart at blive endelig udskrevet snart så jeg kan deltage i Copa arrangementer. Jeg hedder Tanja, er 29 og har en dreng på 3 og en pige på 6 og bor ved Horsens. Fik stomi for 2 år siden og fik derefter lavet pouchen som bare ikke fungerede og har nu stomi igen.
Hilsen Tanja

Indi

Re: Andre i alderen 28-40 år ??

Indlægaf Indi » 11. dec 2010 16:42

Hej.
Jeg har haft stomi siden jeg var 5 år og har godt nok følt mig alene om at have sådan en. Hvor har jeg savnet sådan en side som denne og kontakt til ligestillede.

Da jeg var barn dyssede mine forældre emnet ned og i skolen følte jeg mig udenfor og anderledes, når de andre skulle i bad efter idræt (mine forældre havde bestemt, at jeg skulle firtages fra bad.) Det var jo den nemeste løsning for dem. Det var meget ubehageligt at blive gloet sådan på, når jeg skiftede tøj. Det var ligesom om denne mystik og hemmelighed fulgte mig i resten af tiden sammen med klassen. :( Kan kun anbefale åbenhed.

Jeg har brugt mange kræfter og taget meget mod til mig at bryde denne tavshed og stå frem som jeg er. Det krævede hver gang overvindelse at bade efter gymnastik eller tage i svømmehallen, selv om jeg var blevet voksen.

I dag er jeg stolt over hvad min krop har holdt og udrettet og jeg er som jeg er. Jeg er så heldig, at jeg har fået en søn, som lige er blevet 10 år.

Har lige meldt mig ind i COPA og håber at møde andre på min alder og ikke mindst kunne give erfaring videre til forældre, børn og unge.

Mvh. Indi

LuiseA

Re: Andre i alderen 28-40 år ??

Indlægaf LuiseA » 15. dec 2010 23:31

Hejsa.
Jeg er en pige på 36, som bor i Silkeborg og er alene med to piger på 3 og 6 år. Er begyndt at kigge inde på denne hjemmesiden siden startet af nov'10. Jeg er en kommende kolostomi-person. Skal til samtale d. 12/1 med kirurg og stomisygeplejeske og har fået at vide, at jeg skal opereres i slutningen af januar 2011. Snakker frit om min kommende stomi-operation, men det at prøve at sætte en ring og pose på maven for at få fornemmelsen, der er jeg ikke kommet til endnu. Så jeg har ikke erkendt situationen endnu.

VH
Luise

Henning Granslev
Indlæg: 207
Tilmeldt: 6. jan 2004 01:13
Årgang: 1951
Stomi siden: 1973
Geografisk sted: Kolt, 8361 Hasselager

Re: Andre i alderen 28-40 år ??

Indlægaf Henning Granslev » 16. dec 2010 15:30

Hej Luise A

Hvis du har lyst, vil det være muligt at tale med en COPA rådgiver, der selv blev stomiopereret i din alder og som også havde børn.
Det er helt normalt, at du tænker meget på fremtiden som stomiopereret.
Men en samtale med en ligestillet vil sikkert kunne hjælpe dig videre til dit nye liv.
Vi har en rådgiver med colostomi i Hammel, Mariann Olesen, der gerne kommer på besøg inden operationen, hvis du har lyst til det.

Du kan evt. give mig din mailadresse eller tlf. nummer, så vil jeg bede Mariann om at kontakte dig.
Jeg har følgende mailadresse: h.granslev@gmail.com

Hilsen og held og lykke

Henning Granslev, COPA
Henning Granslev

Jesper
Indlæg: 113
Tilmeldt: 14. jun 2011 21:23
Årgang: 1979
Stomi siden: 2008
Geografisk sted: Kbh

Re: Andre i alderen 28-40 år ??

Indlægaf Jesper » 21. jun 2011 02:48

Hej.

Stadig lidt overvældende for mig at være åben omkring min stomi, men er vel i bund og grund her på sitet for at finde ligesindede, skabe noget kontakt, finde noget at støtte sig til, dele mine erfaringer med andre og....

Så tænkte, nu hvor jeg rammer indenfor aldersgruppen, så er denne tråd da lige noget for mig. Håber jeg :)
/Jesper

gæst

Re: Andre i alderen 28-40 år ??

Indlægaf gæst » 21. jun 2011 22:58

Hej Tanja til info ved jeg at Sundbybutikken i Horsens er ved at starte en gruppe for folk som lever med stomi, smerter, og hvad der ellers af alt mulige andre tng hvor man kan hjæpe og støtte hinanden under nogen gruppemøde. Jeg er lige nu ved at lave oplægget til avisen, men man må meget gerne skrive til mig på mail i som kunne have lyst til at høre nærmere.

Mange hilsener

Pernille sørensen ( Iliostomist siden 2009)
pernilles4@gmail.com

Tanja skrev:Jeg er her også. Men har ligeledes været indlagt det meste af 2010. Håbet snart at blive endelig udskrevet snart så jeg kan deltage i Copa arrangementer. Jeg hedder Tanja, er 29 og har en dreng på 3 og en pige på 6 og bor ved Horsens. Fik stomi for 2 år siden og fik derefter lavet pouchen som bare ikke fungerede og har nu stomi igen.
Hilsen Tanja

Poulsen

Re: Andre i alderen 28-40 år ??

Indlægaf Poulsen » 23. jun 2011 22:13

Hej

Jeg har også en ileostomi og fik den i feb 2011.
Fik den lavet i AArhus.
Jeg kommer fra Horsens.
Jeg har det ok med at jeg fik den, havde ikke andre
valg.

MVH. Brian

trunte

Re: Andre i alderen 28-40 år ??

Indlægaf trunte » 8. jul 2011 10:06

Hej !!!
Jeg er en kvinde på 34 år, bor i Hjørring og har 2 dejlige børn. Jeg fik foretaget en colostomi i feb 2011, har dog stadig en del problemer både fysisk og psykisk.
Grunden til at jeg skulle have en colostomi var at jeg i 2007 fik en fødselsskade, hvor lukkemusklen blevet revet midt over og har så døjet med ufrivillig afførringsproblemer hvor det psykiske også spiller ind. Jeg håber at der er nogle der vil skrive og evt. senere mødes.
Venlig hilsen
Trunte


Tilbage til "Kontakt med andre"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 2 gæster