Kort fortalt til dem der ikke kender mig, er 22 år, har morbus crohn, og stomi.. Jeg har haft en masse problemer med min stomi.. den er blevet lavet om 3 gange.. Jeg har fået fjernet al min tyktarm, og meget af min tyndtarm, og er tæt på at blive korttarms patient. Jeg blev for noget tid siden indlagt, da jeg havde frygteligt ondt omme bag i... Det viste sig at mine balder var fyldt med fistler, og bylder.. så jeg røg på operationsbordet, og blev på 3 mdr, lagt i narkose omkring 50 gange.. det var en hård omgang, men de kom bylderne til livs...
Nå.. nu ca. 6 mdr efter har jeg fået samme problem igen.. Jeg har konstant ondt, konstante toilet fornemmelser, og går på toilettet 10 gange om dagen, hvor der kommer puds og blod ud fra endetarmen.. De har nu besluttet at jeg skal have lavet en stor operation.. Begge balder skal sprættes op, og al det syge væv skal tages ud (dvs. hele ballen i begge sider) Og efterfølgende skal der enten implantater ind i ballerne, eller væv fra mine lægge og lår.. Samtidig skal de fjerne endetarmen.. Jeg synes det er forfærdelig skræmmende.. De har sagt det er en meget kompliceret operation, og der vil være et enormt langt helingsforløb, med lang tid i kørestol.. Jeg kan bare ikke magte mere altså
På forhånd tak..