Er der nogen af jer der får mave smerter når stomien går i gang ? det føltes som at en kniv drejes rundt inde i stomien.
Hilsen Mette25
smerter når stomien går i gang
Re: smerter når stomien går i gang
Hej Mette
Nej, det er ikke normalt,så voldsom smerte selv lige efter operationen,er du nødt til at få en læge til at se på.
Nej, det er ikke normalt,så voldsom smerte selv lige efter operationen,er du nødt til at få en læge til at se på.
Havde det samme med min stomi, fik forstørret hullet da det var for snæveret.
Ja, jeg har chron og har de samme slemme kramper som før jeg fik stomi når tarmen tømmer sig. Men det er nok pga. forsnævring i min tarm.
Stomi 12maj 2010 - stomiinfo.dk
Jeg har også Morbus Crohn, og har fået at vide fra lægen at det nok er crohn der gør det, hvad gør I når smerterne bliver for meget, jeg har prøvet med panodil men det hjælper ikke altid ordentlig ?
Hej Mette
Jeg skriger meget meget højt! .............. ej undskyld, men det gør altså bare nas, og jeg synes ikke rigtigt noget virker på de smerter. Jeg får også tit kvalme samtidig.
Jeg er stadig ikke trappet helt ud af det smertestillende(men næsten) fra min indlæggelse, så det burde virke lidt. Jeg får oxynorm og oxycontin. Men før stomien(fik den for 2 mdr siden) fik jeg kodein, som også hjalp en bitte smugle på at gøre aff. mere fast (den var altid vandtynd).
Jeg skriger meget meget højt! .............. ej undskyld, men det gør altså bare nas, og jeg synes ikke rigtigt noget virker på de smerter. Jeg får også tit kvalme samtidig.
Jeg er stadig ikke trappet helt ud af det smertestillende(men næsten) fra min indlæggelse, så det burde virke lidt. Jeg får oxynorm og oxycontin. Men før stomien(fik den for 2 mdr siden) fik jeg kodein, som også hjalp en bitte smugle på at gøre aff. mere fast (den var altid vandtynd).
Stomi 12maj 2010 - stomiinfo.dk