Siden Okt. 2008 har jeg været igennem 4 operationer.
1. Kolektomi og kejsersnit (okt 08)
2. J-Pouch (okt 09)
3. Stomi-brok (feb 10)
4. Genoprettelse af komplikation efter J-Pouch (juni 10)
Samt to yderligere narkoser - 1. hvor de ville operere min komplikation (Recto-Vaginal-Fistel) med en Gaciliflap (tror det er sådan det staves) 2. hvor de skulle konstatere omfanget af RVF før operation her i juni
Ved min J-Pouch operation opstod der en byld v sammenklipsningen v endetarmen (et par dage efter operationen), som gjorde at en af klipsene gnavede hul til vagina og da bylden sprang, så tømte den sig derigennem.
Her i juni har jeg så været igennem en operation, hvor de ville lappe vagina og se om de kunne genbruge den gamle pouch, alternativt så ville de lave en ny.
Nu sidder jeg dog imidlertid her uden pouch, og venter på gynækologernes svar på om jeg er helet efter planen i vagina (det får jeg af vide i næste uge). Og føler mig snydt, ødelagt, vred og meget ked af det.
Jeg har svært ved at acceptere at skulle leve med min stomi resten af livet - jeg vil ikke begraves med en pose på maven!
Men jeg kan også godt se at komplikationerne kan være store og meget omkostningsfulde. Jeg har en dejlig mand og en skøn søn - som jeg jo også skal være noget for. Og hver operation tager ret meget energi. Så det skal jo heller ikke være på bekostning af dem, at jeg vil af med min stomi.
De steder jeg har søgt information om stomi etc. synes jeg ikke at jeg kan se mig selv i de historier der bliver fortalt, ej heller i de personer der fortæller dem. Enten er de meget yngre end mig (jeg er 34 - mentalt er jeg nok stadig 28
Nå, men hvis der er nogen her i dette forum, som er ml. 30-40 år, kvinde og mor, og bor i København og omegn, så vil jeg gerne høre fra jer. Har virkelig brug for at dele oplevelser og overlevelsestips