En god oplevelse

Spørgsmål/debat vedrørende ileostomi
Forumregler
Spørgsmål/debat vedrørende ileostomi - læs også Stomiforeningen COPAs rådgivende artikler om ileostomi og stomi
secher
Årgang: 1984
Stomi siden: 2010

En god oplevelse

Indlægaf secher » 31. maj 2010 14:38

Hej Alle.

Jeg synes lige jeg vil dele en fantastisk god oplevelse for jer. Som nogen sikke her læst tidligere, så har jeg haft en del problemmer med min ileostomi bla. smerte, blodprop tilbagevende sygdom ( mb chron). Jeg har tit været led og ked af min stomi, har kaldt den en masse ting man ikke må skrive herinde. Men så i sidste uge besluttet jeg mig for at det skulle være slut, min stomi skulle leve med mig og ikke omvendt, nu havde jeg gået og været flov over den og gemt mig for andre siden januar 2010.. Jeg har igennem mit arbejde får mulighed for at gå til motion og derved fået lagt et træningsprogram. Jeg var afsted for første gang i fredags, træningen gik okay ( har vist et lavt kondital af en på 25år) men da jeg så skulle i bad, blev jeg noget nervøs, viste ikke hvordan jeg skulle gemme mig, men så tænkte jeg at jeg er jo ligesom alle andre og det er jo bare en lille pose der sidder på maven, så derfor traskede jeg i bad med alle de andre, der blev selvfølgelig kigget noget, men det rørte mig ikke. Jeg var så pavestolt da jeg gik derfra og det har bare givet mig mod på mere, og skal da også ned og træne i dag.

Så til alle jer andre, overvind jeres største frygt og giv den gas... Vi er ligeså normale som alle de andre... :D

Håber i Vil få en dejlig dag, det ved jeg at jeg får :D

Mange knus Line Secher

Steen Samuelsen
Årgang: 1947
Stomi siden: 2007
Geografisk sted: Fredericia

Re: En god oplevelse

Indlægaf Steen Samuelsen » 31. maj 2010 16:51

Hej Line

jeg er helt enig. Jeg går selv i svømmehal og til fitness uden problemer. hvis der er nogle der har problemer må det være dem der ikke har forståelse for at vi også har ret til at lave det vi har lyst til.

Vi har ikke noget at skamme os over, vi har bare været uheldige at have en sygdom der har medført en stomi. Vi er lige så gode som alle andre.
Med venlig hilsen ;-)

Steen

Peter Sørensen

Indlægaf Peter Sørensen » 31. maj 2010 17:54

Hej Line

Tak for en rigtig god historie, vi samler på dem :D
Og tillykke med dit spring tilbage til et liv uden begrænsninger, dem sætter vi mest selv.

geniebambi
Årgang: 1983
Stomi siden: 2008
Geografisk sted: Horsens
Kontakt:

Indlægaf geniebambi » 31. maj 2010 18:09

Hvor er det super lækkert at læse Line... Dejligt at du har fået det bedre - du har også været hårdt plaget!
Dec. 2007 - Morbus Crohn
Sep., okt. og nov. 2008 - Fisteloperationer
Dec. 2008 - Ileostomi

Brugeravatar
Ida
Årgang: 1988
Stomi siden: 1988
Geografisk sted: københavn

Indlægaf Ida » 1. jun 2010 12:37

Hej Line
Dejligt at du har sprunget ud i en udfordring til dig selv og fået en god oplevelse med det, det er en skøn følelse man har med sig selv bagefter :D

brianh
Geografisk sted: københavn amager

Indlægaf brianh » 2. jun 2010 10:09

Det her er en fantastisk besked , jeg ville ønske dette forum havde et "Happy hjørne", 8) hvor de "posetive" historier kunne komme frem - for vi samler på dem. :wink:
Det er dem der skal bære os frem når det driller,fysiskt, psykisk,socialt og praktisk.
Fint nok med et forum hvor vi kan dele viden om det der driller i hverdagen - problemerne , men de gode historier skal også frem, for de er der :D )
Hver dag ..
Mange hilsner
Brian

Tilbage til "Ileostomi"