Er af min læge blevet anbefalet at anvende Imodium ved nattetid; jeg oplever dog ikke rigtigt at det har nogen særlig effekt. Hvordan bruger I andre det? Bruger I det også om dagen?
Hilsen Bang
Brug af Imodium
Forumregler
Spørgsmål/debat vedrørende reservoir og pouch - læs også Stomiforeningen COPAs rådgivende artikel om andre stomityper
Spørgsmål/debat vedrørende reservoir og pouch - læs også Stomiforeningen COPAs rådgivende artikel om andre stomityper
Re: Brug af Imodium
Hej Bang,
Jeg bruger det lige pt. om morgenen, hvor jeg tager en tablet sammen med mit husk og vitaminpiller. Men nogen gange tager jeg både en om morgenen og en om aftenen, men det gør faktisk at min mave nærmest går i stå, så det gør jeg kun når jeg har brug for det
Hilsen Louise
Jeg bruger det lige pt. om morgenen, hvor jeg tager en tablet sammen med mit husk og vitaminpiller. Men nogen gange tager jeg både en om morgenen og en om aftenen, men det gør faktisk at min mave nærmest går i stå, så det gør jeg kun når jeg har brug for det
Hilsen Louise
Jeg fik af vide af lægen på sygehuset, at jeg måtte tage imodium efter behov gerne 2 om morgenen og 2 om aftenen hvis det var nødvendig. jeg tager kun 2 når afføringen er blevet alt for tynd, og så tager jeg også 1 når jeg skal ud at løbe, så er jeg sikker på at jeg ikke lige skal på toilettet ude midt i skoven. Ellers tager jeg Husk på havregryn hver morgen, det klarer jeg mig for det meste med.
Jeg fik pouch for 3 år siden, og er nede på 6-8 afføringer i døgnet, bedre bliver det ikke for mig, det lærer man så at leve med
Jeg fik pouch for 3 år siden, og er nede på 6-8 afføringer i døgnet, bedre bliver det ikke for mig, det lærer man så at leve med
-
sidsel
Jeg tager også imodium efter behov. Skal helt op på 3 piller for at min mave går i stå, så derfor tager jeg i perioder 6 piller i alt om dagen når afføring er vandtynd. 10 afføringer for mig er normalt. Npgle gange sover jeg igennem om natten. For det meste skal jeg op 1 gang et sted mellem kl 2 og 5. Nu sover jeg også helst fra kl 23.30-9. Codeind saft stærk er et super alternativ. Dét er effektivt før sengetid hvis man vil sove igennem.
Tilbage til "Reservoir- og pouch-operationer"