Smerter i området omkring endetarm
Forumregler
Spørgsmål/debat vedrørende reservoir og pouch - læs også Stomiforeningen COPAs rådgivende artikel om andre stomityper
Spørgsmål/debat vedrørende reservoir og pouch - læs også Stomiforeningen COPAs rådgivende artikel om andre stomityper
-
Bang
Smerter i området omkring endetarm
Pouch igangsat og maven er så småt kommet i gang. Forsøger nu med forskellig kost. Har som forventet en hel del tynde afføringer, hvorfor området omkring endetarmsåbningen er udsat. Hvad gør man udover at holde området rent? Findes der særligt gode cremer eller salver til før- og efterbehandling? Vil gerne høre om jeres erfaringer?
Re: Smerter i området omkring endetarm
Hej,
Jeg fik noget rigtig godt salve/creme på den afdeling jeg blev opereret på. Ellers er Locobase fedtcreme (kan fås på apoteket) eller creme med pantothenol også godt (kan også købes på apoteket).
Generelt syntes jeg, at alle fede cremer (også zinksalve) var fine.
hilsen Louise
Jeg fik noget rigtig godt salve/creme på den afdeling jeg blev opereret på. Ellers er Locobase fedtcreme (kan fås på apoteket) eller creme med pantothenol også godt (kan også købes på apoteket).
Generelt syntes jeg, at alle fede cremer (også zinksalve) var fine.
hilsen Louise
-
Steen Samuelsen
- Årgang: 1947
- Stomi siden: 2007
- Geografisk sted: Fredericia
Hej Bang
Jeg kan anbefale Coloplast Barriere creme 4720.
Det er en creme der er specielt fremstillet til hudområder der er udsat for tarmindhold. Ud over at beskytte huden plejer den også huden.
Den kan købes ved de firmaer som leverer stomiartikler
Jeg kan anbefale Coloplast Barriere creme 4720.
Det er en creme der er specielt fremstillet til hudområder der er udsat for tarmindhold. Ud over at beskytte huden plejer den også huden.
Den kan købes ved de firmaer som leverer stomiartikler
Med venlig hilsen 
Steen
Steen
Bang skrev:Pouch igangsat og maven er så småt kommet i gang. Forsøger nu med forskellig kost. Har som forventet en hel del tynde afføringer, hvorfor området omkring endetarmsåbningen er udsat. Hvad gør man udover at holde området rent? Findes der særligt gode cremer eller salver til før- og efterbehandling? Vil gerne høre om jeres erfaringer?
Jeg har i flere år brugt Xylokain 5%, som fås i håndkøb, den smøre og bedøver - og tro mig , - jeg har prøvet alle de cremer, som er blevet anbefalet mig, men ingen virkede på mig.
Tilbage til "Reservoir- og pouch-operationer"