Hej,
Jeg vil bare lige høre om der er nogen af jer der ved, om det er okay at gå på en suppekur i en uge, når man har pouch.
Jeg skal giftes til maj, og vil gerne af med de ekstra 5-8 kg. graviditeten har givet mig. Så havde tænkt mig at sætte skub i et vægt tab ved at bruge forbrændingskuren:
Fedtforbrændingskur med suppe
Selve suppen består af:
1 stor dåse flåede tomater eller 500-800 gr. friske
Mindst 3 store grønne løg
½ hvidkålshoved
2 dåser grønne bønner eller friske
1 kg gulerødder
2 grønne peberfrugter
1 bundt bladselleri
6 stk. bouillonterninger (Oscars laver fedtfri bouillonpulver)
1 dåse oksekødsfond (suppe) og gerne så fedtfattig som muligt
1 pk. kinesisk tomatsuppe (evt. pose med tomatsuppe fra Knorr) eller 1 pk. Lipton Soup mix (kylling & nudler)
1 glas tacosauce – findes hot og mild. Vælg efter smag.
Man skal spise så meget og så tit man har lyst. Suppen giver ikke extra kalorier. Jo mere du spiser af suppen, jo mere øger du forbrændingen og taber i vægt.
Man skal følge følgende program i en uge:
Ugeforløbet
Dag 1:
Den første dag, skal man spise al den suppe man overhovedet kan. Derudover må man spise al den frugt, man overhovedet kan – undtagen bananer. Af drikkevarer må der drikkes usødet te, tranebærjuice eller vand.
Dag 2:
På kurens anden dag skal man igen spise al den suppe, man overhovedet kan få ned. På denne dag er det tilladt at spise alle de grøntsager man overhovedet kan. Dog må man ikke spise tørre bønner, ærter eller majs. Ved aftensmaden på denne dag må man få en bagt kartoffel med smør.
Dag 3:
Igen, spis så meget suppe som muligt. Derudover må man spise så mange frugter – undtagen bananer, spis lige så mange grøntsager som muligt men stadig ingen bønner og så videre.
Dag 4:
Bananer og skummetmælk. Spis 3 bananer og drik mest muligt vand denne dag. Spis suppe mindst én gang i løbet af dagen. Hvis man indtil denne dag har fulgt kuren til punkt og prikke vil man have tabt 2,5 – 3,5 kg.
Dag 5:
Endelig! På denne dag må der indtages så meget som op til 3 – 400 gram oksekød og en dåse tomater eller 6 friske tomater. Der skal drikkes ca. 2 liter vand og suppen skal spises mindst én gang på denne dag.
Dag 6:
Igen må der indtages oksekød – alt det oksekød man kan. Derudover skal man spise ligeså mange grøntsager man har lyst til. Suppen skal igen spises mindst én gang denne dag.
Dag 7:
Brune ris, usødet frugtjuice og grøntsager er stikordene til denne dag. Der må spises lige så meget man lyster og suppen skal igen spises mindst én gang.
Ja, har fundet kuren på en hjemmeside der hedder slankekur-online.dk, og hjemmesiden og hele ideen med forbrændingskuren virker reel nok og meget tillokkende.
Kan ikke se at nogen af ingredienserne skulle være "farlige", men ved ikke om det vil have en negativ effekt på min pouch kun at få suppe, frugt og grønt med lidt kød sidst på ugen... Tror det vil udrense mig, men er det egentlig ikke skidt, når man har pouch?
Hvis der er nogen derude, der har en måde at tabe sig på via maden, som fungerer med en pouch, så vil jeg meget gerne have ideer. Går ture med barnevognen, og laver lidt sport på wii-maskinen, men er ellers ikke den helt store sportspige, så må sætte ind på maden (som ikke er dårlig, men taber mig bare ikke hurtigt nok. Har mere en konstant vægt lige pt.).
Glæder mig til at høre fra jer,
Hilsen Louise
Suppekure med pouch?
Forumregler
Spørgsmål/debat vedrørende reservoir og pouch - læs også Stomiforeningen COPAs rådgivende artikel om andre stomityper
Spørgsmål/debat vedrørende reservoir og pouch - læs også Stomiforeningen COPAs rådgivende artikel om andre stomityper
-
Peter Sørensen
Re: Suppekure med pouch?
Hej Louise
Det er en af de kure der har kørt over flere årtier, under navne som The Sacred Heart Memorial Hospital Diet ,the Sacred Heart Diet, the Cleveland Clinic Diet, and the Spokane Heart Diet og kålsuppe kur og Rigshospitalets suppe kur.
ingen af de nævnte hospitaler vil stå inde for den, fordi den ikke dækker kroppens behov.
Jeg har fundet denne artikel om afprøvning : http://aniston.dk/den-haeslige-suppekur.14925.ahtml
På hjemmesiden du omtaler ,er der en bruger der omtaler 10-20 toiletbesøg dagligt under kuren, så jeg ville absolut ikke starte den op hvis jeg havde pouch eller stomi.
Den er også omtalt i mange fittness og motions fora: hvor erfaringen er at den virker vanddrivende,og kun i ringe grad fedt sænkende, at der er alt for få proteiner, kulhydrater og fibre, set i forhold til kroppens behov over en uge.
Jeg ville selv se meget på kosten og så øge gåturene, eller købe en babyjogger og motionere, når det igen bliver til at færdes uden fare for is og sne.
Det er en af de kure der har kørt over flere årtier, under navne som The Sacred Heart Memorial Hospital Diet ,the Sacred Heart Diet, the Cleveland Clinic Diet, and the Spokane Heart Diet og kålsuppe kur og Rigshospitalets suppe kur.
ingen af de nævnte hospitaler vil stå inde for den, fordi den ikke dækker kroppens behov.
Jeg har fundet denne artikel om afprøvning : http://aniston.dk/den-haeslige-suppekur.14925.ahtml
På hjemmesiden du omtaler ,er der en bruger der omtaler 10-20 toiletbesøg dagligt under kuren, så jeg ville absolut ikke starte den op hvis jeg havde pouch eller stomi.
Den er også omtalt i mange fittness og motions fora: hvor erfaringen er at den virker vanddrivende,og kun i ringe grad fedt sænkende, at der er alt for få proteiner, kulhydrater og fibre, set i forhold til kroppens behov over en uge.
Jeg ville selv se meget på kosten og så øge gåturene, eller købe en babyjogger og motionere, når det igen bliver til at færdes uden fare for is og sne.
Re: Suppekure med pouch?
Hej Peter,
Du har nok ret i det med suppekuren. Havde det også selv på fornemmelsen, at den nok ikke var så god for en med pouch. Må prøve noget andet så. Det med øgning af antallet af gåture er nok mest mig (kan ikke jogge/løbe). Maden må jeg også se lidt mere på. Spiser faktisk pænt sundt, men elsker chokolade, og det gør sidebenene også
Tak for det altid hurtige og fornuftige svar Peter
Du har nok ret i det med suppekuren. Havde det også selv på fornemmelsen, at den nok ikke var så god for en med pouch. Må prøve noget andet så. Det med øgning af antallet af gåture er nok mest mig (kan ikke jogge/løbe). Maden må jeg også se lidt mere på. Spiser faktisk pænt sundt, men elsker chokolade, og det gør sidebenene også
Tak for det altid hurtige og fornuftige svar Peter
Tilbage til "Reservoir- og pouch-operationer"