Er der nogen som har erfaringer med pouch+hvidovres kirurgiske afdeling+ventetid mv? Hvordan vælger de mellem 2 og 3 step operation på hvidovre? Hvor meget satser de på at hjælpe sub akutte patienter ( det er hvad jeg vælger at kalde mig selv, da det er akut for mig at blive opereret, så jeg undgår at ryge over i 3 step: kategorien for de akutte) da jeg er studerende og har travlt! Meget travlt, da mit studie byder mig at forblive aktiv under forløbet, og jeg ikke har tid til at få pouch af 3 omgange.
Hvor hurtigt kan jeg gå til forlæsninger igen? Jeg har læst en del om folk med fultidsarbejde er tilbage på pinden efter så og så lang tid, men jeg har altså kun 2 dage om ugen hvor jeg skal være et bestemt sted, i ca 6 timer, med adgang til toilet hele tiden. Hvornår tror i jeg kan optage mine ugentlige aktiviteter, som jo ikke kan sammenlignes med et arbejde, da jeg sagtens kan læse fra min seng.
Har læst en ældgammel brochure om pouch fra hvidovre, hvor der står at de åbner bughulen på langs. I mit hoved vil arret være langt mindre synligt hvis de bliver lagt i den naturlige trussekants fold - kan man få medbestemmelse dér?? (taler ikke om stomi arret men det store ar) Eller er de gået væk fra det? Og hvad med kikkert operation, er det en mulighed?
Har desuden mange ubeskriveligt dårlige oplevelser fra Køge sygehus hvor jeg går fast (eller hvad man lige skal kalde det
Hvordan er det med alt det tilbehør man skal bruge til stomien, er det op til én selv at finde ud af hvordan man får noget der hjælper en til at leve så godt og trygt som muligt med den? Og får man bare noget underligt basis udstyr fra sygehuset, eller kan man godt klare sig med det de udleverer?
Så vidt jeg kan forstå er alle stomier forskellige; de kan være høje, lave, sidde højt eller lavt på maven, og tilmed vende forkert (jeg skal have en loopstomi)
Hvad er den ideelle stomì?
Ønsker alle et godt helbred og et forår.
Hilsen Marie