Jeg er en pige på 26 år som her i starten af december blev opereret for en underlivs sygdom, som er vokset gennem livmoder og ud i endetarmen, de blev så nødt til at lave en midlertidig ileostomi på mig, for at aflaste endetarmen... Stomien skal jeg have i 3 mdr, det vil sige til starten af marts.. Hvis de altså ikke har for lange ventetider...
Jeg vil gerne spørger jer herinde om hvordan jeg skal forberede mig på næste operation, jeg er mega nervøs fordi jeg synes den tid jeg har været igennem efter den første operation var meget svær..
Jeg skulle inden operationen drikke noget phosporal drik som udtømning , skal man også det når den skal ligges tilbage eller skal man "bare" faste?... Hvor lang tid efter tilbagelægningen skal jeg regne med at være sygemeldt?? Og hvordan bliver ens afføringen, rent ud sagt skider man i bukserne?? Hvad med indlæggelse hvor længe skal man blive på hospitalet efter tilbagelægningen...
Jeg har lige et tillægs spørgsmål, jeg tror sgu jeg har fået en hæmoride, det har jeg prøvet før, så er næste sikker på det er det.. men er det normalt når man nu ikke bruger endetarmen??
Knus og kram fra Lisbeth