Smerter i enden 6 uger efter pouch OP

Spørgsmål/debat vedrørende reservoir, J-pouch og andre former for pouch
Forumregler
Spørgsmål/debat vedrørende reservoir og pouch - læs også Stomiforeningen COPAs rådgivende artikel om andre stomityper
Annemette

Smerter i enden 6 uger efter pouch OP

Indlægaf Annemette » 18. sep 2009 21:36

Hej alle

For seks uger siden fik jeg lavet en pouch i odense, hvor de lavede det hele på en gang. Det var hårdt, men jeg kom ovenpå igen.

Men hold da op jeg har ondt bagi ofte. Altså sådan inde i tarmen. Det spænder og trykker, og jeg føler ikke jeg kan få det hele ud. Det gør så ondt sommetider at jeg må tage noget af det morfin- smertestillende jeg fik med hjem fra sygehuset.

Flere gange har jeg ringet over til afdelingen, snakket med kirurgen, som siger at det er normalt og jeg skal give det tid. Men når smerterne kommer kan jeg ikke klare noget, og græder af smerte. Her til aften har jeg allermest lyst til at henvende mig på mit lokale sygehus, så de kan hjælpe mig. Det er så frustrende at ingen kan hjælpe mig, føler at min egen læge ikke tør udtale sig om noget, ja føler jeg ikke ved hvor jeg kan komme af med mine frustrationer, få hjælp blive undersøgt, for jeg kan mærke at noget ikke er som det skal være.

Nogle der kender til dette eller bare kan fortælle mig at alt nok skal blive godt igen?

Hilsen Annemette

Anne1

Re: Smerter i enden 6 uger efter pouch OP

Indlægaf Anne1 » 19. sep 2009 00:01

Det lyder som om du burde ringe til kirurgen igen og spørge om du ikke kan få lavet en kikkertundersøgelse af pouchen
Måske er det "kun" en irriteret slimhinde fordi det hele er lavet i en sceance. Prøv og spørg kirurgen om vedkommende kender til en creme der kan lindre?
Anne

Peter Sørensen

Indlægaf Peter Sørensen » 19. sep 2009 11:53

Hej Annemette

Det lyder voldsomt ,at du er nødt til at tage stærk smertemedicin,for at holde det ud.
Det lyder som om du kan have pouchitis, betændelse i slimhinden.
Du er nok nødt til at slå i bordet og få en ordentlig undersøgelse, kirurgen bør ikke bare konstatere at sådan er det bare, uden at du er undersøgt.
Din egen læge har sikekrt svært ved at udtale sig , da det er meget få praktiserende læger ,der kender til pouch, men han kan så måske hjælpe dig med at få hopsitalet til at lave en akut undersøgelse.

Annemette

Indlægaf Annemette » 19. sep 2009 15:47

Ja, det er meget væmmeligt.

Tak for jeres svar. Håber det bliver bedre, ellers må jeg nok til at kræve en undersøgelse. Håber jeg kan klare weekenden over, så jeg kan snakke med dem mandag i Odense.

Tilbage til "Reservoir- og pouch-operationer"