Indlægaf tisoe » 30. dec 2009 17:30
Hej RH
Kan se at det er længe siden jeg har skrevet mit indlæg, og du har spurgt til min situation. Jeg må indrømme, jeg havde ikke forestillet mig hvor hårdt det ville være ikke at kunne løfte mit barn (han er 15 mdr nu) i 8 uger. Og selv her snart 9 uger efter, så har jeg ikke kræfter til at løfte ham i længere tid. Så det har været en periode med afvisning, tårer og selvbebrejdelse. Det har været rigtig hårdt. Selve operationen gik fint. Tilbagemeldingen på opvågningsstuen var at man slet ikke kunne se at jeg havde været opereret før. Så det gav jo en masse mod til at komme igennem tiden med dræn, slanger og morfin. Lige før jeg skulle udskrives havde jeg en masse sekret der kom ud af skeden. Godt en lille måneds tid efter var jeg til en undersøgelse i fuld narkose, hvor de så fandt ud af der var kommet en byld ved sammenklipsningen af pouchen, som havde gnavet hul ind til skeden, så der var kommet en "fistel". Det skal jeg så ind og have ordnet midt i januar. Hvilket betyder, en uges indlæggelse, endnu 8 uger uden løft og en drænpose i numsen, med endnu en pose på benet. Det værste er dog at den endelige tilbagelægning bliver udskudt i 3 mdr.
Ja det var ikke lutter positive ting. Jeg vil sige, at man skal gøre sig bevidst om at der kan være komplikationer til operationen. Som kan forlænge forløbet. Samt har jeg en del problemer med huden omkring stomien (loopstomi), så jeg ved ikke om det kan anbefales.
Jeg er blevet opereret på Rigshospitalet.
For ca. 4-5 år siden fik jeg gennem en bekendt navn og email på hendes søster der også havde CU og på det tidspunkt blev gravid og skulle opereres. Udfra initialerne kunne det godt være dig, men vi mistede kontakten.
Glæder mig til at høre fra dig, og hvad lægerne på Herlev sagde.
/T
Ileo siden okt. 2008