Operation aflyst dagen før!!!

Spørgsmål/debat vedrørende reservoir, J-pouch og andre former for pouch
Forumregler
Spørgsmål/debat vedrørende reservoir og pouch - læs også Stomiforeningen COPAs rådgivende artikel om andre stomityper
Fanni

Operation aflyst dagen før!!!

Indlægaf Fanni » 4. aug 2009 16:18

Ja, så blev min operation aflyst og flyttet 1 eller 2 uger. Dette vil jeg få besked om imorgen. Hvor er det da bare surt når man lige have planlagt det hele og sat sig psykisk op til at nu skulle det være!!!
Jeg skulle have lavet pouch på OUH, indlægges imorgen og opereres torsdag morgen. Men sådan bliver det altså ikke.
Kan jo godt forstå at det er et problem med overbelægning og har da heller ikke lyst til at lægge på gangen, men så skal han da ikke komme og sige at det er fordi det er ferietid, så de har ikke så mange senge. Så må man jo nøjes med det akutte og gemme de planlagte operationer til efter ferietiden, så de ikke ender i sådan en situation som denne.
Andre som har oplevet lignende?

Hilsen Tanja

Peter Sørensen

Re: Operation aflyst dagen før!!!

Indlægaf Peter Sørensen » 4. aug 2009 19:19

Hej Tanja

Jeg er bange for at der er rigtig mange , med planlagte operationer af alle slags,der oplever det.
Det er dybt frustrerende netop fordi man sætter sig op til at nu skal det overstås, og mange planlægger jo forløbet med arbejdsplads og eller uddannelse, og familie familie.
jeg kan ikke give dig andet råd end at klage, skriv et brev til afdelings ledelsen, det er vigtigt at de får at vide at det ikke er tilfredsstillende.

Håber du får en hurtig tid, så du ikke skal gå for længe og vente igen.

geniebambi
Årgang: 1983
Stomi siden: 2008
Geografisk sted: Horsens
Kontakt:

Indlægaf geniebambi » 4. aug 2009 21:43

Hey Tanja,
Øv hvor er jeg ked af det på dine vegne... :cry:
Nu har du gået og ventet og tænkt på det hele sommeren - ØV altså!

Håber snart du får en tid, så du kan få det overstået...
Ved at du har opbakning og støtte hjemmefra!

Held og lykke

knus herfra
Dec. 2007 - Morbus Crohn
Sep., okt. og nov. 2008 - Fisteloperationer
Dec. 2008 - Ileostomi

karinaa

Indlægaf karinaa » 5. aug 2009 09:18

hej

Jeg håber også du snart får en tid, det er altid et problem så skal man vente på der bliver ledigt igen jo! Jeg har ikke prøvet en aflysning på den måde, men har prøvet at de læger som er der det er reservelæger som ikke kan tage stilling og derfor blev jeg sendt hjem igen fordi der var ferie og ingen som kunne se på mit sår i weekenden!
Held og lykke

Hej Tanja

Jeg så var blevet op. for fistler og ville rigtig gerne høre hvordan du slap af med dem m.m. Jeg har ligenu en fistle fra sår på maven og ned igennem endetarm! karina62@hotmail.com

Cilla

Indlægaf Cilla » 7. aug 2009 00:13

Heej Tanja !!

At få aflyst en operation, det kender jeg også selv - desværre alt for godt - det er efterhånden sket rigtig mange gange:(
Udover når jeg ska opereres, så er jeg tilknyttet Sønderborg sygehus..
Sidst jeg sku opereres var jeg klar til overflytning fra sønderborg også til OUH, men et kvarter før jeg sku afsted ringede de fra afdelingen og aflyste pga pladsmangel (det var meningenjeg sku opereres dagen efter) - og for at det ikke sku være løgn ringede lægen dagen efter og spurgte hvorfor jeg ikke var kommet til operetion, han ventede på mig !?! - der gik så igen næsten 2 uger inden jeg kom afsted.. (Havde endda på det tidspunkt været indlagt i sønderborg 2 ½ måned.:( ) Det er ufatteligt hvilken dårlig kommunikation der er i systemet :x ..
Jeg går også og venter på at sku opereres igen igen... som de tit siger, så er der enten ferietid eller pladsmangel. ... :?
Så jeg føler med dig :!:

Hilsen fra Cilla

Tilbage til "Reservoir- og pouch-operationer"