for mig er det som oftest ret normalt... jeg kan sagtens holde mig, hvis det er nødvendigt.. også i længere tid.. når min pouch er normal - kan jeg holde mig i op til 8-10 timer... når den som nu er påvirket, kan jeg sagtens holde mig 1-2 timer uden problemer, men gør det helst ikke....
mit døgn ser ca sådan her ud: ( og bemærk det er MED betændelse i pouchen)
morgentoilette - 1-3 gange, afhængig af aftensmaden og natten - går somregel 2 gange, lige når jeg står op, og igen lige inden jeg går ud af døren, bare sådan vanemæssigt.
job - på en normal arbejdsdag går jeg somregel på toilettet 1-3 gange i løbet af dagen...
aften - skal somregel på toilettet lige når jeg kommer hjem, og så løbende nogle gange i løbet af aftenen - nok ca samlet 5-7 gange i løbet af en eftermiddag/aften..
nat - der er jeg ude 1-2 gange hver nat...
disse tal er sådan rimelig standart - men meget afhængig af hvad jeg spiser og om jeg arbejder eller ej - når jeg har fri, går jeg flere gange, ganske enkelt fordi jeg kan...
jeg føler mig faktisk på ingen måde afhængig af at være i nærheden af et toilet, for selve processen er blevet MEGET simplere end da jeg havde stomi... der var det jo et udstyrsstykke af rang...
nu handler det faktisk mest om at være sikker på at have vådservietter i huset, og købe det blødeste toiletpapir

når man som jeg kan bruge en rulle om dagen, så slider det altså hvis det er det billige*G*
og hele menageriet er jo overstået på den samme tid som hvis du bare skal tisse....