Jeg ville bare lige fortælle jer at stædighed "kan" betale sig ind imellem.
Vi har haft en diskution herinde ang gener / komplikationer kommet efter fjernelse af endetarmen hos kvinder.
Disse gener består bla af store mængder udflåd som kommer ud af skeden på en gang ved stillingsændring eller penetrering. Smerter ved samleje. Større besvær med at holde på urinen. Store smerter ved en underlivsundersøgelse (som man ikke oplevede før) osv. Dette fordi at skeden lægger sig ned (bagover der hvor endetarmen var) derved danner man en "lomme" hvor sekret, menostrationsblod m.m. samler sig.
Jeg har disse problemer og har nævnt dem mange steder for at få hjælp.
Og nu skal jeg opereres. Igen!.
Jeg skal have en opsyning af skeden (vaginopexi)
Skejby syghus udføre denne samt andre lidt specielle operationer af underlivet.
Det var meget syrealistisk at komme derind, for jeg har skullet forklare overalt uden at lægerne forstod helt hvad jeg snakkede om. Jeg er også mere eller mindre blevet grint af. Dette har jeg gjort mange gange, men her skulle jeg fortælle istedet og i løbet af ingen tid kunne hun (lægen/gynækologen) fortælle mig hvilke muligheder jeg havde. Hun fortalte at de (Urogynækologerne) også som regel var sidste stop. Og nej det var da ikke ofte de så dette men de så det. Alt efter hvordan situationen er er der forskellige muligheder. Synes bare at jeg ville nævne det da det har været oppe til diskution og ingen rigtigt kendte løsningen.
Det skal dog lige siges at den løsning der var for mig (med at sy skeden op) er med det forbehold fra lægen at hun ikke kunne love den virkede så jeg har altså valgt en opereation som måske ikke hjælper. Men jeg har så mange gener at jeg synes at det er det værd.
Er der noget jeg ikke har fået nævnt som i gerne vil vide, så skriv, ser gerne om jeg kan hjælpe. Synes at dette for mig har været meget generende, og det har fyldt meget.
Håber dette kan hjælpe andre.