Hej Kimmie.
Jeg føler virkelig med dig for jeg har selv haft det sådan i starten da jeg fik stomi i 2004...
Alt gik galt og jeg måtte skifte 4-5 gange om dagen,huden blev rød og gjorde ondt og ja du kan nok godt forestille dig hvordan jeg også havde det.
Jeg turde ingen steder gå uden en stor rygsæk med tøj og skifte ting!
Det var et helvede og var det ikke for mine forældre-ja så havde jeg nok ikke været her i dag-barsk sagt,men det er sandheden.
Jeg er opereret på riget og deres stomi sygeplejersker kunne ikke gøre noget for mig og jeg var helt opløst for skulle livet være sådan med en stomi ja så ville jeg hellere ja du ved.......

(
Jeg fik så kontakt til en stomi sygeplejerske på Nykøbing Falster sygehus som hjalp mig helt utroligt og det system som hun gav mig på dengang ja det går jeg stadig med... Tør ganske enkelt ikke skifte af frygt for at det går galt igen,så selvom mange mener det er stift og hårdt,ja så hjælper det mig og jeg har vænnet mig til det.
Det system jeg bruger er et 2 dels system fra Coloplast som hedder Easyflex.. Pladen hedder Easyflex Convex light (skålformet) og findes både med alm og ekstra klæber.. -Måske det var noget??
Pladen har bælte ører og der kan sættes et elastik bælte på så du kan "stramme" den en smule ind,hvis du også har lidt problemer med en lav stomi som jeg har..
Som Peter også siger ja så kan "nye øjne" måske være en løsning på dit problem.
Den stomi sygeplejerske som jeg har brugt og ringer til hvis der er noget,hun hedder Kirsten Skov og er også på Næstved sygehus,så har du lyst så prøv at finde hende.
Jeg ved det er svært,men prøv at bevare humøret og se lyst på alle de gange hvor det holder..
Mange knus og tanker herfra.