Gammelt sting

Spørgsmål/debat vedrørende komplikationer som f.eks brok, prolaps (fremfalden) stomi og tilbagetrukket stomi (i hudniveau).
Forumregler
Spørgsmål/debat vedrørende komplikationer. Læs også COPAs artikel om komplikationer til stomi
msr
Geografisk sted: København S.

Gammelt sting

Indlægaf msr » 7. jan 2009 20:15

Jeg har haft min kolostomi i tre år og har lige opdaget at der stadig sidder et sting. Det føles næsten som om det er af noget hårdt materiale og ikke blødt tråd.
Er der andre der har prøvet det?
Nu har jeg haft det i tre år uden at det har generet mig så ved ikke om jeg bare skal lade det sidde eller få det fjernet. Egentlig kan ens egen læge vel gøre det.
Ville bare høre om der er nogen der har prøvet noget lignende.
Malene

Peter Sørensen

Re: Gammelt sting

Indlægaf Peter Sørensen » 7. jan 2009 23:05

Hej Malene

lad lægen se på det, der er nogle tråde der skulle opløses, der ikke altid gør det, hvis du ikke har gener af den så kan du evt. vente vil du alligevel skal til læge eller stomiambulatoriet.

Henning Granslev
Årgang: 1951
Stomi siden: 1973
Geografisk sted: Kolt, 8361 Hasselager

Re: Gammelt sting

Indlægaf Henning Granslev » 8. jan 2009 16:38

Hej Malene.

Ja, jeg har prøvet, at der pludselig kom et gammelt operationssting til syne. Det kan ske, og er ikke noget farligt, det er jo 3 siden, du blev opereret. Stinget har gemt sig inde under huden, og nu har det så arbejdet sig ud.
Men gør som Peter skriver, få din læge eller en stomisygeplejerkse til at fjerne det - hvis du ikke selv kan trække det ud med en pincet - stille og forsigtigt.

Hilsen Henning Granslev
Henning Granslev

Tilbage til "Komplikationer"