Først vil jeg Ønske dig et Godt Nytår
Jeg kom lige til at læse dit "gamle" indlæg her
jeg vil lige høre dig om de Kroniske smerter du beskriver her stadig er meget? slemme og hvordan de udarter sig
Da min mand her den 2-12-08 fik fjernet resten af sin tyktarm og sig endetarm på grund af at han har lidt af mega store bylder siden midt i august der fik han den første på ca 10 cm "i ø" og meget dyb og der efter har han haft 3 udvendig og 3 indvendig i str mellem ca 5cm og op til den helt store
først prøvede de med at stikke hul og give pencelin men dette hjalp ikke sidst i september kom nr 2
så troede de det var det net han i marts havde fået lagt ind for at holde to brok inde så her indlagede de ham
og så fjernede de nettet men der kom flere blyder han lå med Vacpumpe i ca 3 uger som bler renset og skiftet hver anden dag ( her var han under nakose )for at den skulle suge rent men der kom flere bylder så efter ca 8 uger bad vi om en scanning for om de kunne se om der var flere bylder på vej denne viste så at der var en udtæt hed fra tyk tarmen der vor de i august havde lagt kolostomien ind og det var her at det hele stammede
Han fik at vide at det eneste der var at gøre var at opererer men da der var meget arvæv og dette samt tarm var groet sammen med den store pulsåre var der en stor risiko
men han sagde ja til opration så efter ca 9½ uge blev han opr. og 9 dage senere fik jeg ham hjem efter ca11 uger på sygehuset
men han siver stadig med lidt væske omme ved "endetarmen" men de siger at det ser fint ud da han var til kontrol her i mandags
men han kan næsten ikke holde ud at sidde /gå /eller ligge da det gør ondt omme ved haleben /ryg og balder
er det på denne måde du følte/føler dine smerter også på sygehuset siger de godt nok at det vil fortage sig med tiden
hilsen Hanne