Bukser til højtsiddende stomi ?

Spørgsmål/debat vedrørende andet som ikke kommer ind under andre kategorier.
Herunder påklædning
Forumregler
Find mere information i COPAs brochurer. Husk også at Stomiforeningen COPA tilbyder gratis rådgivning
bbk

Bukser til højtsiddende stomi ?

Indlægaf bbk » 29. mar 2006 15:33

Hej til jer alle sammen

Jeg fik en ileostomi i November sidste år og har siden haft det lidt svært med tøjet, specielt bukserne.

Da min stomi sidder forholdsvis højt oppe, vil pose eller selve stomien ofte komme i karambolage med bukselinningen.
Er der nogen af jer (måske mest pigerne) der har erfaring med hvor man kan købe bukser (comboy- eller almindelige) med højere talje end hvad der er almindeligt i øjeblikket

Hilsen Birthe

Peter Sørensen

bukser

Indlægaf Peter Sørensen » 29. mar 2006 17:37

Hej Birthe

denne netbutik er helt ny tøjet er designet af karin bonnesen der selv har stomi
http://www.bybonnesen.com/

Ellers har jeg god erfaring med at finde bukser, ved at være lidt åben om hvad jeg går efter, jeg siger til ekspedienten at jeg har stomi og hvor jeg ønsker taljen.
Mange tøjmærker findes med forskellige taljehøjder og læg.

May

Bukser med høj talje

Indlægaf May » 29. mar 2006 19:09

Hej Birthe

Jeg er en "ung" pige, der netop er fydt 40 og som gerne vil være lidt smart og med på moden selv om jeg har en højtsiddende ileostomi.
Jeg har fundet ud af, at jeans af mærket March Lauge findes i alle forskellige størrelser. Med høj og lav tajle, kort/lang benlængde, rummelig/smal lårvidde ja, stort sagt lige den størrelse, facon og "vask" der passer dig. Bukserne koster endda ikke en formue, men ligger i et prisleje på ca. 400 kr.
De kan købes i mange forskellige forretninger, så mon ikke du også kan finde et par i Albertslund.
Hvis du eller andre til gengæld kender et godt mærke i bikini, hvortil der findes en ordentlig trusse vil jeg meget gerne høre om det.

Held og lykke med buksekøb.

Peter Sørensen

badetøj

Indlægaf Peter Sørensen » 29. mar 2006 21:34

hej igen

http://www.kbh-frberg.copa.dk/ under hjælpemidler - producenter er der et link til et firma med svømmetøj

lotte

mere om badetøj

Indlægaf lotte » 31. mar 2006 11:06

Hej I maj 2005 fik jeg også stomi. 1.trin i pouch anlæggelse. Som bikini valgte jeg en model fra triumf med høj trusse OG matchende mini skørt i samme stofkvalitet som resten af bikinien. Det dækkede perfekt og var ovenikøbet smart. Skørtet er sådan et der er beregnet til at binde om hoften, men man kan jo bare binde det lidt højere oppe. Nu har jeg fået lavet 3.trin og har dermed ikke en stomi længere men jeg vil da bruge min bikini igen når det engang bliver varmt !!! Held og lykke med det.
lotte

Gæst

Bukser

Indlægaf Gæst » 18. apr 2006 20:10

Jeg køber bukser fra LauRie, det er dansk design. LauRie har også en hjemmeside. www.riedesign.dk
De sidder højt oppe i taljen.

Tilbage til "Diverse"