delirium efter pouch operation

Spørgsmål/debat vedrørende reservoir, J-pouch og andre former for pouch
Forumregler
Spørgsmål/debat vedrørende reservoir og pouch - læs også Stomiforeningen COPAs rådgivende artikel om andre stomityper
BL

delirium efter pouch operation

Indlægaf BL » 29. sep 2008 17:07

Hej

9 dagen efter pouch operationen, ændrede min datter adfærd, blev bange med stirrende øjne, fik kramper og blev bevidsløs, årsagen siger lægerne er delerium. Man er i tvivl om det skyldes et hurtigt fald af natrium, bivirkninger af medisin, eller en følge af operationen.

Ved I om andre i lignede situation og hvordan det udartede sig?

vh
BL

Peter Sørensen

Re: delirium efter pouch operation

Indlægaf Peter Sørensen » 29. sep 2008 18:03

Jeg har flyttet indlægget ned under pouch /reservoir.

Peter Sørensen

Re: delirium efter pouch operation

Indlægaf Peter Sørensen » 29. sep 2008 19:51

Hej BL

Jeg ville ønske jeg kunne svare dig mere konkret.

Det er meget individuelt, hvordan man reagerer efter operationerne.
Jeg har selv prøvet at alt gik efter planen, men også at der var tarmstop ved en efterfølgende operation, behandlet med antikvalme middel,mavesonde og væske i drop.

Der er så mange forskellige faktorer der spiller ind, tilstand før operationen, blodtab under operationen, tarminfektionens udbredelse,væskebalancen ,som jeg i dit forrige indlæg kan se har været påvirket, og dertil kommer ,at det smertestillende man får, kan sætte tarmen i stå, med voldsom kvalme og smerter tilfølge.
Nogle er næsten ude af sengen med det samme andre har brug for længere tid, det er ikke altid til at forudse hvordan den enkelte reagerer på det traume en operation er, og den medicin der anvendes.

jeg håber der hurtigt kommer styr på det hele, så din datter kan komme på benene.

Tilbage til "Reservoir- og pouch-operationer"