efter 1 år på sygepenge

Spørgsmål/debat vedrørende andet som ikke kommer ind under andre kategorier.
Herunder påklædning
Forumregler
Find mere information i COPAs brochurer. Husk også at Stomiforeningen COPA tilbyder gratis rådgivning
Hanne Andersen

efter 1 år på sygepenge

Indlægaf Hanne Andersen » 26. aug 2008 17:33

Hej Peter
Kan du eller andre :? måske oplyse os om hvor man kan få hjælp til hvad ret man har vedr. sygepenge
min mands sygepenge er ophørt her den 31/7-08
men men men :?: :?: han er blevet lovet :?: sygpenge ind til han kan komme på Reva ( så skal han på revaliderings ydelse )til optræning til et fuldtids job ( og vis han kan klare dette sender de ham over på dagpenge fra fagf.)da han ikke kan klare sit gamle arbejde som han har arbejdet med de sidste 44 år ( han har prøvet flex job i sit gamle fag og det gik ikke han tilegnede sig to store brok) :( men vi er også stødt på det problem at sagsbehandleren /sociallægen mener at han sagtens kan klare et 37 timers job hvilket sygehuset tvivler på da det er to store oprationer han har været igennem inden for det sidste år og nu har han også fået en ret stor byld som han fik stukket hul på for ca 3 uger siden og den skal helne op inden han må begynde ved Reva
men vi ved ikke hvor vi kan hente råd og vejledning så vi ved hvor vi står hvis han ikke kan klare det de mener at han skal kunne kan han ikke det slutter det med dagp/revalderings ydelse og hvad så
vi føler at de mener at det med at få fjernet næsten alt sin tyktarm det er ikke noget der tære på en krafter men da det er en ilo. han har
får han jo ikke en fuld natte søvn da der jo også skal tømmes om natten

gæst gn

Re: efter 1 år på sygepenge

Indlægaf gæst gn » 26. aug 2008 23:04

Hej Hanne jeg kender et super godt sted,hvor man virkelig får den hjælp man har brug for af en masse søde mennesker.
Gå ind på www.k10.
Det er et forum om sygedagpenge,flex, pension.Folk i alverdens situationer,som er kommet i klemme i systemet,hjælper guider og støtter hinanden.
Held og lykke! :D

Vh Gn

Peter Sørensen

Indlægaf Peter Sørensen » 27. aug 2008 18:46

Hej hanne

her på http://borger.dk/ er alle gældende regler samlet ,sygedagpengene på nedenstående link

http://borger.dk/forside/arbejde-og-erh ... gedagpenge

Du kan også gå ind på www.ccf.dk http://www.ccf.dk/ny/index.php?id=75 og læse socialrådgiverens vejledninger vedr. sygdom og arbejdsmarked.

det er da pokkers at man gang på gang skal læse at soc.rådgivere og kommune læger mener anderledes end sygehusets/eller egen læge, der vil jeg anbefale at din mand under ingen omstændigheder siger nej til de "tilbud" man sender ham videre til på forhånd, men møder op og så siger fra ,så snart han kan mærke han ikke kan klare det,ikke noget med tunge eller lette løft, når han har brok.

Jeg vil også råde jer til at kontakte din mands fagforening, og bede dennes soc.rådgiver gå ind i sagen som bisidder.

Hanne Andersen

Indlægaf Hanne Andersen » 27. aug 2008 20:24

Hej og tak for svarene

jeg vil prøve at kikke ind på de link

Vi har kontakt til fagf. men de har inden socialrågiver i afd.men vi har en bisidder der fra "mener "det er næstformanden i afd.
men de har ikke haft ret meget med den slags sager at gøre og de synes også det er svært at finde ud af hvordan vi skal gribe sagen and
men vi håber snart at finde en løsning

han har også sagt ja til at starte på reva på deres betingelser og han håber da også at det går men har sin tvivl men nu må han jo vente til sygehuset giver grønt lys til at han må staret

hilsen Hanne

Tilbage til "Diverse"