Så fik jeg min pouch
Jeg blev opereret d.4.dec på THG Århus.
Jeg havde hudproblemer under stomipladen, og derfor spurgte jeg (efter at Mikkel havde foreslået det) min kirurg om jeg kunne få min pouch uden loopstomien. Jeg troede faktisk ikke på, at han ville gøre det, da han arbejder med livrem og seler (heldigvis
Da jeg vågnede på opvågningen, fik jeg så den dejlige (men samtidige skræmmende) besked, at jeg ikke havde fået en loopstomi
Min kirurg havde lagt vægt på, at jeg så super fin ud indvendig (næsten ingen arvæv fra sidste operation), pga. hudproblemerne, så var det altså muligt at undgå loopstomien
Selve operationen og forløbet derefter var så meget nemmere end da jeg fik lavet en ileostomi. Jeg var frisk næsten med det samme, og blev udskrevet efter en uge.
Det er vildt underligt at prutte igen, og at skulle på toilettet igen på normal vis.
Jeg går 10 gange dagligt. Jeg tager HUSK, så min aff. er grød/klumper. Jeg kan kende forskel på luft og aff., og jeg er tæt
Alt i alt går det over alt forventning med pouchen.
Desværre er mit ar (igen!) gået op, da clipsene blev fjernet på 10.dagen. Heldigvis ikke så meget, og nu holdet jeg det sammen med strips. Dem lader jeg sidde i 3 uger, så skulle huden under arret gerne være vokset sammen nedefra (ifølge min læge...). Jeg vil ikke syes igen (som jeg blev sidste gang), da resultatet ikke blev flot - og så var det smertefuldt.
Men ellers vokser de forskellige huller fra dræn og stomi sammen stille og roligt...
Så jeg er indtil videre meget glad for min pouch. Nu skal den næste tid bruges til at mindske antallet af toiletbesøg, og at få ar/huller helet pænt op.
Lige en update til jer der følger med.
Hilsen Louise