Jeg er blevet meldt ind i sygeforsikring danmark!

Spørgsmål/debat vedrørende andet som ikke kommer ind under andre kategorier.
Herunder påklædning
Forumregler
Find mere information i COPAs brochurer. Husk også at Stomiforeningen COPA tilbyder gratis rådgivning
Dorte NyJ
Årgang: 1978
Stomi siden: 2007
Geografisk sted: Silkeborg, Østjylland

Jeg er blevet meldt ind i sygeforsikring danmark!

Indlægaf Dorte NyJ » 12. jun 2008 10:50

Hej allesammen,

Jeg vil lige dele en positiv oplevelse med Jer :)

Jeg har tidligere skrevet for at høre om andres erfaringer med at blive meldt ind i danmarks gruppe S. Jeg fik ikke rigtig nogle positive tilbagemeldinger, men nu kan jeg selv komme med en.

Jeg er blevet optaget i danmarks gruppe S, for folk der ikke kan erklæres 100 % raske, og det kan jeg jo ikke påstå at være med Crohn. Ansøgningsskemaet har flere gange fået mig til at miste modet, da det var utrolig omfattende. Jeg har nu hele tiden syntes, at det var unfair, hvis man ikke kunne få tilskud til briller og tandlægeregninger, bare fordi man har en kronisk sygdom.

Så jeg mailede en masse spørgsmål til danmark, om hvor detaljeret skemaet skulle udfyldes. Det viste sig så, at når man har en kendt sygdom, er det slet ikke nødvendigt at oplyse alle detaljer. Jeg kunne mange steder bare nøjes med at skrive, at jeg havde Crohn :o

Så var det lige pludselig meget mere overskueligt, og skemaet blev hurtigt udfyldt og for en uge siden fik jeg at vide, at jeg var blevet optaget :D

Så det kan altså lade sig gøre. Så til alle Jer, som også gerne vil have mulighed for tilskud til briller og lignende få rekvireret et ansøgningsskema til gruppe S. Der står ikke umiddelbart noget om denne gruppe på danmarks hjemmeside, så ring eller mail til dem og bed om et.

Jeg vil gerne hjælpe med at fortælle, hvordan jeg greb det an, hvis der er brug for det.

Mange hilsner
Dorte NJ 1978, Crohn siden 1985, stomi 2007

Peter Sørensen

tak

Indlægaf Peter Sørensen » 12. jun 2008 16:49

Tak for en rigtig god nyhed.
det er noget mange kan bruge :lol:

Tilbage til "Diverse"