Stor smerte!

Spørgsmål/debat vedrørende reservoir, J-pouch og andre former for pouch
Forumregler
Spørgsmål/debat vedrørende reservoir og pouch - læs også Stomiforeningen COPAs rådgivende artikel om andre stomityper
Mikkel Saugmann
Geografisk sted: Århus
Kontakt:

Stor smerte!

Indlægaf Mikkel Saugmann » 20. jan 2008 18:22

Hejsa allesammen.

Jeg har gået i et stykke tid nu med nogen MEGET træls smerter omme bagi. Altså ca. der hvor stumpen af endetarmen er syet sammen med tyndtarmen. Og nogen gange er smerterne så store at jeg næsten ikke kan 'klemme balderne sammen' :( Så går jeg lige på toilet, men kommer egentlig ikke af med specielt meget, for det kan gøre ondt lige efter jeg har været på toilet.

Nogen der har en idé om hvad det evt kunne være?
Mikkel, Årgang 84

Peter Sørensen

smerte

Indlægaf Peter Sørensen » 20. jan 2008 18:39

Hej Mikkel

Jeg tror du skal få en tid Mandag, så lægerne kan tage et kig på, hvad der sker, det lyder som enten pouchitis, eller måske en fistel der kan have forbindelse med en byld.
Hvis du er klipset sammen, kan det også være en af klipsene der driller, når du mest føler det omkring , hvor tarm og pouch er forbundet.

God bedring

Gæst

Indlægaf Gæst » 20. jan 2008 18:41

Hej Mikkel

Uden at jeg er expert på nogen måde kunne det godt lyde som en gang betændelse i pouchen.
Det er ikke lang tid siden jeg har haft det selv og kan godt genkende nogle af de ting du skriver fra da jeg selv havde betændelse i pouchen.

Jeg plejer at ringe til min læge når det sker, og så giver han mig nogle piller, der hjælper i løbet af et par dage. Hvis det ikke er sikkert at det er betændelse er det dog måske en ide at få det undersøgt først.

Mvh

Thomas

Mikkel Saugmann
Kontakt:

Indlægaf Mikkel Saugmann » 20. jan 2008 18:59

Tak for de hurtige svar.

Jeg har også prøvet at få fat på min læge, men han ringer aldrig tilbage! Æv bæv.

Jeg kimer dem simpelthen ned imorgen!

Thomas: Er det en slags antibiotika du får når det er? Og havde du blodig diarré? For det har jeg nemlig ikke, jeg har 'kun' de der smerter.
Mikkel, Årgang 84

Gæst

Indlægaf Gæst » 20. jan 2008 19:20

Hej igen

Ja, det er noget antibiotika, som jeg ikke kan huske navnet på, men det plejer at hjælpe fint.
Jeg har ikke haft blodige afførringer, men blot mange, og så gener/smerter i forbindelse med at ting passerer pouchen.

Udfra hvad Peter skriver er en undersøgelse dog nok en god ide (hans indlæg var der ikke, da jeg startede med at skrive mit første indlæg)

Mvh

Thomas

Mikkel Saugmann
Kontakt:

Indlægaf Mikkel Saugmann » 20. jan 2008 19:55

Anonymous skrev:Hej igen

Ja, det er noget antibiotika, som jeg ikke kan huske navnet på, men det plejer at hjælpe fint.
Jeg har ikke haft blodige afførringer, men blot mange, og så gener/smerter i forbindelse med at ting passerer pouchen.

Udfra hvad Peter skriver er en undersøgelse dog nok en god ide (hans indlæg var der ikke, da jeg startede med at skrive mit første indlæg)

Mvh

Thomas

Hey igen.

Ja det var det jeg frygtede, jeg orker simpelthen ikke flere undersøgelser! Slet ikke kikkert :( !!!!

Men nu kimer jeg dem simpelthen ned imorgen, og så håber jeg at jeg kan få nogen svar.
Mikkel, Årgang 84

thorling

Indlægaf thorling » 21. jan 2008 18:05

ja det lyder jo som om du er rendt ind i noget pouchit altså betændelse i pouchen. Det har jeg haft utrolig meget glæde af !! Det antibiotika de plejer at starte med hedder ciproxin. Det får man som en 10 dages kur ,men hvis det er noget der gentager sig kan det også gives som langtidsbehandling f.eks. 3 måneder. Man kan også få noget der hedder metronidasol, det har jeg ikke selv prøvet mere end som en enkelt kur.
Jeg har også prøvet både stikpiler og colifoam. jeg synes nu ikke det har hjulpet så overbevisende og det er heller ikke rart med lokalbehandling når man har så ondt lige der .
Øv jeg håber da ikke at det er noget der vil til at drille dig, det gør faktisk temmelig nas...
Jeg har fået lavet en del kikkert undersøgelser i enten en rus eller i fuld bedøvelse pga smerter. Det er naturligvis det rareste hvis det kan klares uden, men man behøver ikke at holde mega smerter ud.
God bedring. Kan du ikke ringe direkte til hospitalet ? Det plejer at gå ret let synes jeg. (er opereret i Århus- det er du vist også)

Mikkel Saugmann
Kontakt:

Indlægaf Mikkel Saugmann » 21. jan 2008 19:34

thorling skrev:ja det lyder jo som om du er rendt ind i noget pouchit altså betændelse i pouchen. Det har jeg haft utrolig meget glæde af !! Det antibiotika de plejer at starte med hedder ciproxin. Det får man som en 10 dages kur ,men hvis det er noget der gentager sig kan det også gives som langtidsbehandling f.eks. 3 måneder. Man kan også få noget der hedder metronidasol, det har jeg ikke selv prøvet mere end som en enkelt kur.
Jeg har også prøvet både stikpiler og colifoam. jeg synes nu ikke det har hjulpet så overbevisende og det er heller ikke rart med lokalbehandling når man har så ondt lige der .
Øv jeg håber da ikke at det er noget der vil til at drille dig, det gør faktisk temmelig nas...
Jeg har fået lavet en del kikkert undersøgelser i enten en rus eller i fuld bedøvelse pga smerter. Det er naturligvis det rareste hvis det kan klares uden, men man behøver ikke at holde mega smerter ud.
God bedring. Kan du ikke ringe direkte til hospitalet ? Det plejer at gå ret let synes jeg. (er opereret i Århus- det er du vist også)

Hejsa.

Jeg har fået en tid hos Karsten Kragelund som opererede mig i sin tid, her på onsdag :) Så må vi se hvad han har og sige..

Idag har det ikke været så slemt, heldigvis! Men hvis jeg ikke har været på toilet i lang tid, er det grøn det der kommer ud? som om der er overproduktion af Galde eller noget i den stil.
Mikkel, Årgang 84

Mikkel Saugmann
Kontakt:

Indlægaf Mikkel Saugmann » 23. jan 2008 21:50

Så var jeg lige omkring Karsten

har fået en antibiotika kur som jeg skal prøve, og så skal jeg simpelthen lære at spise regelmæssig!
Mikkel, Årgang 84

Tilbage til "Reservoir- og pouch-operationer"