Hej Rasmussen
Jeg vil lige fortælle at jeg har besvaret indlægget i sin tid, og har haft personlig kontakt med Arne.
Jeg har i den forbindelse kontaktet LBL, Landsforeningen for bøsser og lesbiske,for at høre om de havde et overblik over antal af homoseksuelle med stomi eller om der var tilbud om selvhjælps grupper eller måske andre tilbud. Det havde de ikke umiddelbart.
Copa København/Frederiksberg tilbød et samarbejde eller komme og holde foredrag hvis der var interesse for det. (har intet hørt siden, den første kontakt med LBL).
Jeg tror at der ,som du skriver er mange tabuer der skal brydes, og man skal tænke på at med et totalt antal stomister i DK, på ca. 10000, er der selvfølgelig også homoseksuelle , men de er statistisk en lille gruppe.
Jeg har på et tidspunkt spurgt en stomisygeplejerske ,om de vidste eller havde fået forespørgsler vedr. rådgivning til homoseksuelle, men som der blev sagt er det sjældent at patienternes seksuelle orientering er på banen.
Der findes 2 fora ,engelsksprogede, et i England og et i USA ,rettede direkte mod homoseksuelle stomisterhvor der qua antallet af opererede og indbyggere er flere.
de kan findes på dette link
http://www.ostomyinternational.org/helpfulinks.htm under
Other Helpful Links
Hvis der er interesserede der læser dette, og har lyst til at danne en gruppe, eller et netværk så er i velkomne til at kontakte mig. på
copa@mail.dk eller 3538 9148