Piercing...

Spørgsmål/debat vedrørende andet som ikke kommer ind under andre kategorier.
Herunder påklædning
Forumregler
Find mere information i COPAs brochurer. Husk også at Stomiforeningen COPA tilbyder gratis rådgivning
Brugeravatar
Tinna
Årgang: 1972
Stomi siden: 2006
Geografisk sted: Århus
Kontakt:

Piercing...

Indlægaf Tinna » 21. okt 2007 15:05

Hejsa

Jeg ville lige høre om der er nogen af jer med crohn som har en piercing?
Det er ikke meninger om piercinger men om dette i praksis kan lade sig gøre.
Jeg vil gerne have en piercing i tungen ell øjenbrynet, men crohn gør jo at man "samler" betændelse...
Ikke smart!
Nogen somhar erfaring hermed elle viden herom?
Tinna

Peter Sørensen

piercing

Indlægaf Peter Sørensen » 21. okt 2007 19:37

Hej Tinna

Jeg ville helt sikkert lade være, da både CU og Crohn er sygdomme i immunforsvaret, er der ingen der præcist kan sige ,hvad påvirkningen er i forbindelse med de kroniske tarmsygdomme.
Jeg tror ikke der er forsket eller lavet undersøgelser, i den forbindelse, så jeg kan ikke henvise til løftede pegefingre eller det modsatte.

Specielt en piercing i tunge/næse eller mundhule eller intimt :oops: hvor der er direkte kontakt med metal og slimhinde kan være betænkeligt.

Så er der også den medicinske del, jeg skal ikke gøre mig klog på de forskellige behandlinger , men f.eks prednisolon gør at huden bliver tynd og skør og mindre modstandsdygtig, derfor er man varsom ved operationer ,på at det kan medføre at stingene ikke holder, så det ville en piercing formentlig heller ikke.

Men tænk på at der mennesker der betaler for at få lavet scarring, hvor man med vilje laver ar, der er vi da lidt på forkant ik` :lol:

Brugeravatar
Tinna
Kontakt:

Indlægaf Tinna » 22. okt 2007 11:57

Hejsa Peter

(Håber du kan tage en gang ironi)
*G* nu skal du da bare ødelægge mine planer hehehe :lol:
Havde jo nok håbet på at der sad en som kunne give mig det modsatte svar :wink: Men nej nej Peter sikrede sig lige med ikke et modagument men flere LOOL :lol:

Men jo kan godt se din pointe - passede mig bare ikke helt *G* :wink: :lol:
Tak :D

(Med henblik på scarring må jeg være godt med for jeg har født min sidst fødte ved kejsersnit så har et kryds på maven *G*)
Tinna

Mette_musen85
Årgang: 1985
Geografisk sted: Thisted
Kontakt:

Indlægaf Mette_musen85 » 24. okt 2007 10:53

Jeg havde selv piercing indtil mig operation, jeg havde den dog i navlen, men den sad i vejen under oprationen da jeg er åbnet fra lige over navlen ned til kønbehåringen. Så mens jeg helede lukkede mit piercing hul også. Men min kirurg har sagt at han gerne vil lave et nyt piercing hul til mig hvis jeg gerne vil have det.

Men jeg blev da heller ikke lige frem opmuntret da jeg for 5 år siden spurgte min læge om det var smart med en piercing.

Jeg har dog aldrig haft problemer med min i navlen.
Mette Kristensen

Stine Steffensen
Kontakt:

Tungepiercing

Indlægaf Stine Steffensen » 27. okt 2007 15:56

Hej Tinna.

Jeg har selv en tungepiercing som jeg nu har haft i over 1 år.
Der har ike været nogle problemer, og har også været til gastroskopi-undersøgelser efter. Der skulle jeg ikke tage den ud.
Men hvis man har morbus crohn, kan det betændeslen også sætte sig i munden, så det er noget af en chance at tage.
Det er dog sjældent det sker.

Hilsen Stine, unge-copa

Brugeravatar
Tinna
Kontakt:

Indlægaf Tinna » 28. okt 2007 21:56

YES Mette & Stine - det er godt bare hold med mig her *G* :lol:

Har lige et par spørgsmål til Stine...
Er der aldrig nogle af lægerne / kirurgerne som har kommenteret din piercing?
Har du i dit forløb døjet med svamp i munden / spiserøret?

Jeg har haft det i de perioder hvor jeg har fået enormt meget medicin, men tænker lidt - jeg er jo opereret...?

Jeg har tænkt enormt meget, for jeg kan godt se hvad Peter siger, men jeg vil faktisk enormt gerne have en i tungen. Men selvfølgeligt ikke hvis jeg kun risikerer problemer for det er det jo ikke værd. Men fakta er at det ikke bare er en skør ide, men noget jeg har tænkt på i ca 6 år.
Tinna

Stine Steffensen
Kontakt:

piercing

Indlægaf Stine Steffensen » 29. okt 2007 10:44

Hej Tinna.

Nej mine læger har faktisk ikke kommenteret den. Kun min mor :D

Har haft svamp i spiserøret, men det var lang tid før jeg fik min piercing. De eneste problemer jeg har haft i forbindelse med den er, at jeg knækkede en tand. Men det var dog fordi staven var så lang, men den får man skiftet gratis efter lidt tid.
Hvis man får problemer, kan man jo bare tage den ud

Hilsen Stine Steffensen

Tilbage til "Diverse"