reservoir total nice dag!! (opdatering d. 10/10-07)

Spørgsmål/debat vedrørende reservoir, J-pouch og andre former for pouch
Forumregler
Spørgsmål/debat vedrørende reservoir og pouch - læs også Stomiforeningen COPAs rådgivende artikel om andre stomityper
Louise PT
Geografisk sted: midtjylland

Hej Mikkel

Indlægaf Louise PT » 24. sep 2007 14:24

Hej Mikkel,

Jeg vil da bare lige høre hvordan det går med dig. Har du fået styr på maven?

Jeg skal have lavet en loopstomi i november/december (har ikke fået den endelige dato endnu :( ), så jeg er godt nok spændt...

Nå, men ville som sagt bare lige høre hvordan du og din pouch har det.

Venlig hilsen Louise

Mikkel Saugmann
Geografisk sted: Århus
Kontakt:

Indlægaf Mikkel Saugmann » 24. sep 2007 19:27

Hej Louise.

Det går bedre og bedre :) Runder snart 4. uge efter operation og jeg har det fint, dog har jeg lært det ikke er godt at drikke for meget sodavand hehe.. Men supplerer med HUSK og så kommer der mere styr på det om natten.

Steen Samuelsen
Årgang: 1947
Stomi siden: 2007
Geografisk sted: Fredericia

Indlægaf Steen Samuelsen » 25. sep 2007 15:41

Hej Mikkel

Tillykke med din vellykkede operation. Jeg har læst om dit forløb med stor interesse og er glad for det vellykkede resultat på dine vegne.

Til Else vil jeg gerne sige, at for mig var det lykken at få en varig ileostomi efter 10 år med CU. Jeg blev tilbudt pouch, men da prognosen for en vellykket pouch ikke var stor nok, valgte jeg en varig stomi.

Jeg blev opereret for 3 uger siden, og har allerede fået et nyt liv, hvor jeg ikke hele tiden skal spejde efter den nærmeste toiletdør. Jeg er lige så glad for min varige stomi, som Mikkel er for sin pouch.

Det som det drejer sig om er at få et godt liv, og man skal have lov til at udtrykke sin glæde over det gode i livet.
Med venlig hilsen ;-)

Steen

Mikkel Saugmann
Kontakt:

Indlægaf Mikkel Saugmann » 25. sep 2007 17:38

Hejsa Steen.

Tak skal du have :D Det går også fint, men er sikker på det kun kan blive endnu bedre ;)

Louise PT

Hej igen

Indlægaf Louise PT » 26. sep 2007 10:33

Hej Mikkel,

Det lyder godt med pouchen :D Det lyder til, at den samarbejder okay :wink:

Jeg er også spændt på min operation, har desværre endnu ikke modtaget noget brev fra sygehuset angående en dato - tror at de har glemt mig :cry:

Men hvis jeg ikke har modtaget noget på fredag, så ringer jeg ind for at høre nærmere...

Men jeg håber, at du lader høre fra dig en gang imellem... Det er altid godt at høre fra andre folk om deres oplevelser og erfaringer med stomi/pouch.

Venlig hilsen Louise

Mikkel Saugmann
Kontakt:

Indlægaf Mikkel Saugmann » 26. sep 2007 15:13

Hey Louise.

Tag og ring derind og ryk dem i ørerne! Det gjorde jeg mange gange og gjorde også opmærksom på at hvis der kom et afbud ville jeg stå klar derinde indenfor 5 min ;)

Du kan altid fange mig på msn hvis du vil høre til mig :) Ellers skal jeg nok holde folk opdateret på min situation. Jeg skal til kontrol d. 10 Oktober ved min læge Karsten Kragelund på Århus Amtssygehus, og så skriver jeg selvfølgelige en opdatering når den tid kommer.

Louise PT

Hej Mikkel

Indlægaf Louise PT » 26. sep 2007 17:29

Hej Mikkel,

Jeg har faktisk fået en dato i dag med posten :D Skal opereres d.4.dec, så skal indlægges fra den 3.dec. Så hele december går med det - hvilket passer mig rigtig godt :D

Jeg er super spændt og nervøs. Operationsdatoen passer perfekt mht. mit speciale (der jo skal skrives...). Jeg tror, at jeg skal søge om yderligere 3 måneders SU, men så skal det speciale også være færdigt! Det er træls at have noget hængende over hovedet på den måde :!:

Ja, vi snakkes ved på msn :D

Hilsen Louise

Mikkel Saugmann
Kontakt:

Indlægaf Mikkel Saugmann » 26. sep 2007 22:13

Hej Louise.

Det var da skønt hva! :) Men du får ikke fjernet stomien nu vel? Det er 'kun' loopstomi du skal have lavet ikke?

Louise PT

Hej igen

Indlægaf Louise PT » 27. sep 2007 11:11

Hej Mikkel,

Jo skal have lavet pouchen og en loopstomi først... Så endnu en stor operation venter :( Men glæder mig helt vildt til engang i maj/april, hvor jeg forhåbentlig kan få loopstomien lukket, og få gang i pouchen :D

Til den tid er jeg færdig med specialet, og har god tid til at lære min pouch at kende, inden august, hvor jeg forhåbentlig har fået arbejde :D

Ved det tager lang tid at få sig vænnet til kun at skulle gå omkring 4 gange i døgnet, men jeg ved, at med min vilje skal det nok lykkes inden august :D

Har haft de "kampe" med maven hele mit liv, og har som regel vundet (dvs. har kunnet holde mig til det var passende at kunne gå på toilettet...), så er faktisk bare super spændt på fremtiden :D

Er pouchen bare som en indre pose? Jeg mener, når man skal på toilettet, sætter man sig så bare, åbner for slusserne så at sige, og i løbet at nul komma fem har man tømt sin pouch? Man skal ikke sidde og vente som i gamle dage med CU (hvor jeg kunne sidde på toilettet i rigtig lang tid, før jeg følte at nu var jeg tømt godt nok)?
Er pouchen på den måde faktisk som at have en pose på maven?

Venlig hilsen Louise

Mikkel Saugmann
Kontakt:

Indlægaf Mikkel Saugmann » 27. sep 2007 12:17

Hey Louise.

Det er lidt forskelligt ved mig, men ca. 5-10 min af gangen for at få den helt tømt :) Og nu er det 4 uger siden præcis idag jeg blev opereret, og jeg har kun været på toilet 2 gange idag indtil videre :) med 5 timers mellemrum.

Louise PT

Indlægaf Louise PT » 27. sep 2007 14:43

Hej Mikkel,

Det lyder da som om din pouch er ved at være der hvor den skal være. Det går alligevel ret hurtigt hva'?

Jeg glæder mig endnu mere til foråret/sommer, når alle jer med gode erfaringer med pouch fortæller løs :D

Venlig hilsen Louise

Mikkel Saugmann
Kontakt:

Indlægaf Mikkel Saugmann » 27. sep 2007 21:18

Louise PT skrev:Hej Mikkel,

Det lyder da som om din pouch er ved at være der hvor den skal være. Det går alligevel ret hurtigt hva'?

Jeg glæder mig endnu mere til foråret/sommer, når alle jer med gode erfaringer med pouch fortæller løs :D

Venlig hilsen Louise

Tjoh det ved jeg nu ikke om den er.. :) jeg spiser ikke ret meget.. så det er nok derfor :) Men jeg døjer lidt med det SVIER omme bagi, og bruger da også creme som jeg fik med fra hospitalet, men håber da jeg kan undvære den senere hen.

Mikkel Saugmann
Kontakt:

Indlægaf Mikkel Saugmann » 10. okt 2007 22:51

Så er der en lille opdatering herfra.

Var til min første kontrol idag siden den sidste operation :) og det gik jo vældig godt! Jeg fik grønt lys på til arbejde og træning igen :D Så det ser jeg frem til!

Ellers går det fint med mig, jeg er begyndt og spise husk hver dag, og det hjælper mig en del :) Derudover skal jeg snart i gang med arbejde igen, hvilket bliver HÅRDT da jeg har gået hjemme i snart et år.. Men jeg håber på at kunne komme igang inden så længe i hvert fald. og så med at træne mine muskler osv op igen :) Man bliver jo lidt pindarm af bare og gå hjemme ;)

Peter Sørensen

pouch

Indlægaf Peter Sørensen » 11. okt 2007 10:56

Hej Mikkel

Det var gode nyheder.

Det blir´en omvæltning , at skulle igang igen, som du siger.
Og ja muskler har det med at forsvinde hurtigere end man umiddelbart regner med, det er en god ide at få prof hjælp til at komme igang med træningen, fra en fysioterapeut eller uddannet træner så øvelserne passer til udgangspunktet.

Held og lykke med det.

Mikkel Saugmann
Kontakt:

Re: pouch

Indlægaf Mikkel Saugmann » 11. okt 2007 11:23

Peter skrev:Hej Mikkel

Det var gode nyheder.

Det blir´en omvæltning , at skulle igang igen, som du siger.
Og ja muskler har det med at forsvinde hurtigere end man umiddelbart regner med, det er en god ide at få prof hjælp til at komme igang med træningen, fra en fysioterapeut eller uddannet træner så øvelserne passer til udgangspunktet.

Held og lykke med det.

Ja det gør det helt sikkert, jeg regner heller ikke med at kunne vende tilbage til mit gamle arbejde som maskinarbejder, det ville blive for hårdt!

Tilbage til "Reservoir- og pouch-operationer"