Tandpleje...

Spørgsmål/debat vedrørende andet som ikke kommer ind under andre kategorier.
Herunder påklædning
Forumregler
Find mere information i COPAs brochurer. Husk også at Stomiforeningen COPA tilbyder gratis rådgivning
Brugeravatar
Tinna
Årgang: 1972
Stomi siden: 2006
Geografisk sted: Århus
Kontakt:

Tandpleje...

Indlægaf Tinna » 2. jun 2007 21:11

Jubiiiii :D
Så er der endeligt nogle som tager dette problem alvorligt. Håber deleme at de slipper afsted med bare en eller anden form for hjælp.

Jeg har det sidste 1 ½ år tror jeg brugt ca 16000,- kr på at få lavet mine tænder. De er blevet vildt åndsvage efter at jeg fik Crohn. Jeg har meget ofte tandkødsbetændelse. Hver gang min tandlæge tror at så NU er han ihvertfald færdig, så er der opstået noget nyt, jeg får huller i tænderne for et godt ord og jeg passer altså mine tænder :?

Jeg har forsøgt at få hjælp, da min mening var at det da ikke kunne passe at jeg selv skulle betale, hvorimod alkoholikere og narkomaner selv smadrede deres tænder og så "bare" fik dem lavet.
Mine tænder er sådan nu at man overvejer at lave prcelænsfacader på alle tænder :shock: ØØH og så er det lige jeg spørger hvor skulle jeg stjæle pengene fra til det???
Det skal lige siges at jeg godt nok har fået noget hjælp via kommunen, men det er stadigvæk en stor sum penge jeg selv skal betale.

Helt ærligt vi lever da i et velfærds samfund.
Så synes jeg deleme det er ironisk at man selv skal betale HELE tandlæge regningen. Lige som jeg kan ikke forsikre en pind, for mine tænder er ret ødelagte (selv om det nu ikke ses - da jeg bruger en formue på tandlæge).

Jeg ringer ihvertfald til min tandlæge mandag morgen.
Peter ved du hvornår sidste frist er ?
Tinna

Peter Sørensen

tandpleje

Indlægaf Peter Sørensen » 2. jun 2007 22:46

Hej Tinna

Copa´s kontor skal have din historie, så hurtigt som muligt , jeg kender ikke til fristen udover det tages op inden 1/7.

Husk enedelig at sende udtalelser fra tandlæge med + evt kopi af regninger.

Vi får ikke flyttet en krone uden dokumentation.

Brugeravatar
Tinna
Årgang: 1972
Stomi siden: 2006
Geografisk sted: Århus
Kontakt:

Indlægaf Tinna » 2. jun 2007 22:58

Ok ringer til ham mandag morgen.
Jeg er ret sikker på at han springer med på vognen da han er ret overasket over hvordan mine tænder har det.
Tinna

Tilbage til "Diverse"