Hej alle.
Er der nogen som har spørgsmål om man kan dyrke sport!!
Er selv Iliostomist gennem 25 år
Har dyrket mange former for sport.så spørg
Dyrker nu:
Cykling( Racer & MTB).
+
Dykker med Dräger SCR dolphin
Hilsen J.
Sport.
Forumregler
Læs mere om livet med stomi. Husk også at Stomiforeningen COPA tilbyder gratis rådgivning
Læs mere om livet med stomi. Husk også at Stomiforeningen COPA tilbyder gratis rådgivning
-
Gæst
Re: Sport.
Hej J.
Jeg vil meget gerne høre om dine erfaringer mht dykning.
Tager du forholdsregler i forhold til indtag af mad og drikke inden du skal ud og dykke?
Er der grænser for, hvor langt, man kan gå ned?
Hvordan "reagerer" posen, når du dykker?
praktiske fif, du gerne vil dele?
venlig hilsen
L
Jeg vil meget gerne høre om dine erfaringer mht dykning.
Tager du forholdsregler i forhold til indtag af mad og drikke inden du skal ud og dykke?
Er der grænser for, hvor langt, man kan gå ned?
Hvordan "reagerer" posen, når du dykker?
praktiske fif, du gerne vil dele?
venlig hilsen
L
-
J
Sport
Hej L...
Det med at dykke og være pose-bærer.hænger fint sammen.Jeg spiser normalt,hvis jeg skal på strand dyk eller kutter ture men hvis det er med gummie båd spiser jeg ikke så meget da det jo skal ud igen og det er jo ikke så smart når man ligger ude midt på havet !!! ellers kan man jo blive sejlet i land så man lige kan fikse dette med tømningen..væske skal alle dykkere have da man sveder meget.da jeg startede for 11 år siden dykkede jeg i semi-tørdragt der bliver posen våd og har nemmer ved at løsne sig.idag bruger jeg tørdragt så det er ikke noget problem da det også er en dragt jeg selv kan komme i og selv lyne op hvis posen skal tømmes.ellers bare spørg løs.
Hav nogle dejlige dyk...
Hilsen J
Det med at dykke og være pose-bærer.hænger fint sammen.Jeg spiser normalt,hvis jeg skal på strand dyk eller kutter ture men hvis det er med gummie båd spiser jeg ikke så meget da det jo skal ud igen og det er jo ikke så smart når man ligger ude midt på havet !!! ellers kan man jo blive sejlet i land så man lige kan fikse dette med tømningen..væske skal alle dykkere have da man sveder meget.da jeg startede for 11 år siden dykkede jeg i semi-tørdragt der bliver posen våd og har nemmer ved at løsne sig.idag bruger jeg tørdragt så det er ikke noget problem da det også er en dragt jeg selv kan komme i og selv lyne op hvis posen skal tømmes.ellers bare spørg løs.
Hav nogle dejlige dyk...
Hilsen J
-
Hanne
Dykning
Hey. Inden jeg blev fik stomi arbejdede jeg som livredder og har da tænkt på om jeg kan genoptage det job. Kan du svare på hvor dybt man kan dykke. Er der er en grænse..fx..er 4 meter for meget? Vil trykket ikke påvirke stomien..trykke den ind eller noget..og jeg tænker også på om trykket vil kunne trykke så meget på posen og pladen at den kan hoppe af. Ja det er sådan det værste tænkelige. Men jeg gør mig selvfølgelig nogle tanker. Hej
- Thorun
- Årgang: 1978
- Stomi siden: 2003
- Geografisk sted: Jelling
- Kontakt:
Roning.
Jeg søger nogen der kan dele deres erfaringer som roer med mig, da jeg
lige er begyndt at ro, og ikke synes det er helt ukompliceret med en pose.
Hvis jeg ror til, sveder jeg meget, samtidigt med at jeg bøjer helt frem så min overkrop flugter med lårene når jeg skal tage et ro-tag. Dette er posen ikke glad for, og begynder at krølle og pga. sveden, ser det ud til at den har en tendens til at løsne sig.
Jeg bruger 1-dels fra Coloplast.
Og hvad gør jeg, hvis jeg sidder ude midt på vandet, og posen begynder at blive fyldt op? Jeg skal stadig ro i land, hvilket godt kan være svært med en fyldt pose lige ved lysken.
HJÆLP!
(smid evt. en mail til mig: rvt@phys.au.dk )
lige er begyndt at ro, og ikke synes det er helt ukompliceret med en pose.
Hvis jeg ror til, sveder jeg meget, samtidigt med at jeg bøjer helt frem så min overkrop flugter med lårene når jeg skal tage et ro-tag. Dette er posen ikke glad for, og begynder at krølle og pga. sveden, ser det ud til at den har en tendens til at løsne sig.
Jeg bruger 1-dels fra Coloplast.
Og hvad gør jeg, hvis jeg sidder ude midt på vandet, og posen begynder at blive fyldt op? Jeg skal stadig ro i land, hvilket godt kan være svært med en fyldt pose lige ved lysken.
HJÆLP!
(smid evt. en mail til mig: rvt@phys.au.dk )
-
Peter Sørensen
prøv 2 dels bandage
Jeg har selv haft store problemer grundet sved
Jeg anvender selv en urostomiplade, coloplast assura ekstra ,til min colostomi, da den klæber betydeligt bedre, men det afhænger selvfølgeligt af om huden kan tåle det, jeg har en plade siddende, i op til 10 dage.
og selv da klæber den yderste del meget, så man skal passe på når man tager den af.
Du kan også anvende tømbare poser til den, og en 2 dels bandage er designet til at klæbe bedre end 1 dels. Få evt coloplast til at sende dig en prøve.
Med hensyn til tømning kan jeg ikke lige se en løsning, udover måske at bruge den største pose du kan få, når du er på vandet.
venlig hilsen
Peter
Jeg anvender selv en urostomiplade, coloplast assura ekstra ,til min colostomi, da den klæber betydeligt bedre, men det afhænger selvfølgeligt af om huden kan tåle det, jeg har en plade siddende, i op til 10 dage.
og selv da klæber den yderste del meget, så man skal passe på når man tager den af.
Du kan også anvende tømbare poser til den, og en 2 dels bandage er designet til at klæbe bedre end 1 dels. Få evt coloplast til at sende dig en prøve.
Med hensyn til tømning kan jeg ikke lige se en løsning, udover måske at bruge den største pose du kan få, når du er på vandet.
venlig hilsen
Peter
-
Maja
Sport??
Jeg går til spejder hvor jeg er leder, har prøvet at være på ture men de piger jeg har er kun ti, og hvordan f****en skal jeg fortælle dem jeg har en pose på maven og derfor er lidt pirrelig med hensyn til at trykke/puffe/skubbe til min højre side?? Er der andre som kender til den slags problemer??
Jeg har været på to lejre og hver gang er det "gået galt" og posen har løsnet sig.. Arhg.. det er jo ikke sjovt den slags..
Jeg har været på to lejre og hver gang er det "gået galt" og posen har løsnet sig.. Arhg.. det er jo ikke sjovt den slags..
-
Peter Sørensen
beskytte stomi
Hej maja
Jeg vil mene at du frit kan forklare hvorfor de skal passe på, de tager ihvert tilfælde, ikke skade af at få forklaret hvad en stomi er.
Samtidig er det jo positivt at du har et aktivt liv. Stomien skal ikke gøres til en hindring
jeg mener at du kan få et stomiskjold, der beskytter hos http://www.ils.dk/
der sælger hjælpemidler, du kan se det på billede på
http://www.challserv.org.au/austo-mate_stoma_cover.htm
Du kan også få et stomibælte til de bandager du bruger hvis de er udstyret med bælteører, kontakt producenten af din bandage og hør om mulighederne, og få evt. tilsendt en prøve. bæltet gør at bandagen bliver på plads, selv om klæberen svigter.
Giv gerne en tilbagemelding hvis det er noget du kan få glæde af
med venlig hilsen
Peter
Jeg vil mene at du frit kan forklare hvorfor de skal passe på, de tager ihvert tilfælde, ikke skade af at få forklaret hvad en stomi er.
Samtidig er det jo positivt at du har et aktivt liv. Stomien skal ikke gøres til en hindring
jeg mener at du kan få et stomiskjold, der beskytter hos http://www.ils.dk/
der sælger hjælpemidler, du kan se det på billede på
http://www.challserv.org.au/austo-mate_stoma_cover.htm
Du kan også få et stomibælte til de bandager du bruger hvis de er udstyret med bælteører, kontakt producenten af din bandage og hør om mulighederne, og få evt. tilsendt en prøve. bæltet gør at bandagen bliver på plads, selv om klæberen svigter.
Giv gerne en tilbagemelding hvis det er noget du kan få glæde af
med venlig hilsen
Peter
-
maja
beskyttelse
Hej igen.
du skrev noget som jeg ikke helt forstod.. bælteøre?? Har endnu ikke snakket med dem, men vi skal snart på tur, så det bliver nok snart. det er jeg bare lidt nervøs for.
jeg får stadig mine poser fra hospitalet, skal jeg så snakke med stomisygeplejesken??
og tak.
du skrev noget som jeg ikke helt forstod.. bælteøre?? Har endnu ikke snakket med dem, men vi skal snart på tur, så det bliver nok snart. det er jeg bare lidt nervøs for.
jeg får stadig mine poser fra hospitalet, skal jeg så snakke med stomisygeplejesken??
og tak.
Tilbage til "Leve med stomien"