Hvordan finder man en fyr??

Spørgsmål/debat vedrørende sex og samliv og graviditet
Forumregler
Læs mere om livet med stomi. Husk også at Stomiforeningen COPA tilbyder gratis rådgivning
Kc

Indlægaf Kc » 11. feb 2006 00:03

Hej... Ja så blev jeg desværre single eller har været det siden august.Min ex og jeg voksede lidt fra hinanden eller rettere sagt: jeg voksede fra ham efter alt hvad jeg har været igennem og han kunne bare ikke følge med :cry: Jeg føler selv at jeg er parat til at gå ud og møde nye fyre og har da også snakket med en del,men ligeså snart jeg nævner stomien,ja så får de meget travlt med at komme væk..... Skal jeg da affinde mig med at fyrerne synes at det er ulækkert eller hvad?? Gode råd søges........

Belle

Indlægaf Belle » 11. feb 2006 16:17

Kære KC

Jeg næsten lige har fået lavet min stomi, og har bestemt at jeg vil beholde den. Derfor kom jeg til at tænke meget over hvordan fyre/mænd
ville reagerer på Knud ( min stomi ). Har oprettet en profil på en dating side og " talt " med mange efterhånden. Nogle smutter med det samme, men langt de fleste kan ikke se at det skulle være en hindring. Det er jo trods alt ikke folks maver, de fleste falder for ! Ved ikke om det kunne være værd at prøve, men man kommer nogle gange tættere på hinanden ved at det er lidt friere at fortælle om alting når man ikke lige sidder overfor hinanden. Så kan man hurtigt se hvem der er værd at samle på, og så er han jo " advaret " Håber at du finder prinsen, for jeg er sikker på at han er derude og venter på dig !

Peter Sørensen

Indlægaf Peter Sørensen » 12. feb 2006 19:01

Hej KC
Jeg tror ikke det så meget er stomien der driver folk væk, mere uvidenhed.
Hvis en fyr eller pige er interesseret, vil de helt sikkert spørge ind til hvad en sådan stomi betyder, eller selv finde den information de har brug for.
Jeg kender rigtig mange ,også unge ,der har en partner, som de har fundet efter sygdom og stomi, så det er bare at klø på, som Belle siger.

Gæst

Indlægaf Gæst » 22. feb 2006 17:41

Hej KC.

Jeg fik min stomi i dec. 2005. Jeg havde ikke nogen kæreste på det tidspunkt.
Jeg oprettede en profil på en Datingside, efter jeg kom hjem fra hos-
pitalet, jeg fik kontakt med en fyr, vi skrev sammen i ca. 14 dage, før
vi skulle mødes. Jeg " frygtede" vores møde, da jeg ikke havde for-
talt ham om min stomi, og hans evt. reaktion på den. Vi havde som
sagt skrevet sammen i gennem ca. 14 dage og havde skrevet om
mange forskellige ting. Da vi mødtes og fandt ud af, at der var " en
kemi" imellem os, fortalte jeg ham om stomien. Hans reaktion var,
at det ikke ville betyde noget for ham , at jeg havde sådan en.
Jeg irrigerer hver dag, så jeg ikke behøver at gå med en pose, jeg
bruger en prop eller små caps, det gør det jo også meget lettere,
når vi skal være sammen.
Vi er stadig sammen og har nu været det i 2 mdr.

Jeg vil ønske dig held og lykke, både med din stomi og med kærlig-
heden.

K.H. Vibeke

Søren

Indlægaf Søren » 25. maj 2006 12:42

Jeg har ikke stomi men en dejlig kæreste, der har det.

Hun fortalte mig inde vi mødtes førte gang, at hun havde en stomi.

Det er selvfølgelig ikke sandt hvis jeg siger det ikke satte en masse tanker igang og lysten til at løbe skrigende bort dukkede da også, men det var jo hende jeg var meget interreseret i så selvfølgelig skulle vi da stadig mødes.

Jeg syntes det var helt iorden at "advare". Hun skrev det til mig i stedet for at sige det ansigt til ansigt, det syntes jeg også var en fin måde at gøre det på. Ved ikke om det findes en rigtig måde at gøre det på, men for os var det en god måde.

Jeg har ikke et sekundt fortrudt at jeg ikke løb bort.

Hun er meget afklaret med sin stomi og jeg tror det er derfor jeg heller aldrig har følgt det som noget problem, heller ikke når vi er sammen.

Håber det kan hjælp en eller anden

Isa
Stomi siden: 2003
Geografisk sted: sjælland

Indlægaf Isa » 19. feb 2007 17:49

Hej!
Hmm, ja jeg har fået rodet mig ind i et lille problem... Det er sjældent jeg siger til mine venner at jeg har stomi, synes ikke de skal vide det, ikke fordi jeg er nervøs for hvad de siger til det, men mere at den jo er rimelig personlig...
Men nu er en af mine venner blevet til lidt mere end venner... (det er en god ting) og vi her "kommet kærester" i to uger... Men!! Han ved jo ikke jeg har stomi.. og det skal han jo meget gerne vide...

Men hvordan fortæller jeg min ven som jeg har haft gennem 6 måneder at jeg har stomi...? uden at støde ham...

nogen der har et godt forslag...?

Peter Sørensen

kæreste

Indlægaf Peter Sørensen » 20. feb 2007 17:51

Hej Isa

Jeg synes du skal forklare ham det stille og roligt, forklar ham hvad det er ,for de allerfleste har kun en meget lille og tit helt forkert opfattelse af hvad det er .
fortæl ham at det er en meget intim ting ,som du normalt ikke fortæller alle og enhver om, men at du føler tiden er inde til at fortælle ham om det , så i kan komme videre i jeres forhold.

Held og lykke, med at få det sagt

forårshilsen
Peter

Mette_musen85
Årgang: 1985
Stomi siden: 2006
Geografisk sted: Thisted
Kontakt:

Indlægaf Mette_musen85 » 22. mar 2007 14:30

Jeg fortalte det bare til mig kæreste stille og rolig...

de fleste folk reagere med stor nysgerrighed..
Mette Kristensen

sikahe

Indlægaf sikahe » 29. apr 2007 23:16

Hej...

Havde kæreste da jeg fik min ilostomi... og det tog han meget pænt, at der pludselig var en lille pose på maven... men har nu været single i halvandet år...

Og har haft nogle dates og også sexuelle forhold til et par stykker... og har aldrig været et problem, da jeg fra start har været åben overfor evt. kommende partner...

Og de har selvfølgelig spurgt til, hvad det er at have stomi osv., men har aldrig prøvet, at blevet afvist pga. stomien...

Såå tror, at så længe at man selv har det fint med den og er åben, såå er det ikke det store problem... for så kan en evt. partner jo mærke, at du er tryg og det smitter...

Og har haft partner som har indrømmet, at de nok var lidt nervøs inden vi kom af tøjet, men at de hurtig glemte den og at de ikke synes, at det var anderledes, at være sammen med mig end med andre kvinder på det område, såå...

Mit råd er åbenhed og så kommer resten af sig selv... :wink:

Tilbage til "Sex, samliv og graviditet"