Undertøj

Spørgsmål/debat vedrørende andet som ikke kommer ind under andre kategorier.
Herunder påklædning
Forumregler
Find mere information i COPAs brochurer. Husk også at Stomiforeningen COPA tilbyder gratis rådgivning
RH

Undertøj

Indlægaf RH » 5. mar 2007 20:10

Hej alle,

Jeg tænker lidt over hvad i andre gør mht. undertøj. På mænderne kan jeg næsten forestille mig at boxershort fungerer godt.
Men hvad gør i tøser? Synes I ikke det er mest behageligt med trusser der går op over posen? Jeg læser at nogle af jer bruger g-streng og så tænker jeg øhhh hvilke??? Er det nogle specielle eller bruger i så "bælter" ud over?
Dem jeg selv kan finde er ikke videre sexede så hvis nogen af jer har fundet nogen der er rigtig gode så del lige ud af erfaringerne :D

Hej hej

osmania
Årgang: 1957
Stomi siden: 2005
Geografisk sted: Roskilde
Kontakt:

Indlægaf osmania » 7. mar 2007 11:37

Hej.

Jeg bruger de samme trusser som jeg brugte inden jeg fik stomi nemlig sloggi maxi og de går ganske rigtigt op over min pose, jeg kunne ikke forstille mig at bruge nogle der skar posen midt over, det må da være ubehageligt. Desuden sidder de også pænt til uden at stramme og det synes jeg er et must for mig.

Hilsen Pia S

RH

Indlægaf RH » 7. mar 2007 22:58

Jeg tænkte på om der er nogen af jer der har prøvet at købe nogle specielle trusser der bliver lavet af firmaer der også laver bandager? Jeg gad godt man kunne finde nogle der var lidt kønnere end fx. sloggi maxi som jeg også bruger. Kan ikke forstå at der er så få forhandlere!

Nogen forslag??

Mvh RH

Belle

Undertøj

Indlægaf Belle » 8. mar 2007 17:48

Jeg køber i Føtex Stinna Boxer/shorts der er blonde foran og fåes i hvid el. sort man kan også købe bh til, ofte er de på tilbud 2 par for ca. 100,-
Har købt extra par og klippet bunden af og syet, bruger dem under sex og det fungerer perfekt. Langt billigere end de der specielle skørter man kan købe.[/b]

GR
Årgang: 1976
Stomi siden: 2001
Geografisk sted: Østjylland

Indlægaf GR » 8. mar 2007 18:28

Hejsa.. Jeg bruger også Føtex Stinna hotpants. :D Jeg synes de er gode. De holder posen godt på plads og så kan de dække en hel maxipose.
Blonden gør, de ikke er helt kedelig, når nu trussen, skal være lidt en større model, ihvertfald for mit vedkommende. :D
Har har brugt dem i mange år efterhånden, skal ikke ud i noget g-streng eller almindelig trusse, jeg synes ikke det går, så godt sammen med mit stomiliv.

RH

Indlægaf RH » 9. mar 2007 10:04

Hej Belle,

Det var da en rigtig god idé! Jeg har selv længe efterspurgt noget til de mere intime stunder :D Det tror jeg jeg vil prøve! Det virker bare lidt underligt at skulle klippe bunden ud!! :lol: Men et forsøg værd!

Tak for de gode råd og ideér!

RH

Belle

undertøj

Indlægaf Belle » 10. mar 2007 02:09

Så er der Stinna panties i Føtex fra d. 12/3 3 par til 119.90

Stine Steffensen

Re: Undertøj

Indlægaf Stine Steffensen » 11. mar 2007 10:05

Hej RH.

Ej hvor har jeg også haft det problem ang. undertøj. Det er virkelig besværligt at finde noget man føler sig godt tilpas i.
Jeg går selv med g-streng, og synes ikke det er svært at finde undertøj længere. Ja, som man siger: Øvelse gør mester :D Man kan indda købe det i H&M til ingen penge.
Når jeg ser på dem, skal de være høje i taljen. Ikke alt for små trusser, men nogle hvor der er lidt mere stof i.
Dem har jeg så til at sidde over posen, eller midtpå. Jeg bruger 2delt system, så der hvor luftfiltret er øverst på posen, bukker jeg ned, og sætter så trussen så det hele er "støttet".
Ja svært at forklare.. Ellers må du skrive til mig på min mail stinesteffensen1988@jubii.dk Håber det var til nogen gavn.

Hilsen Stine

RH

Indlægaf RH » 12. mar 2007 15:45

De der hotpants fra Føtex – køber i dem i større størrelser end i normalt ville købe undertøj i? Jeg købte 1 par i str. 38 og kunne næsten ikke trække vejret. Så prøvede jeg 1 par i str. 40 og det var det samme. Nu er jeg i forvejen ikke så god til noget der sidder meget stramt – gør de også det på jer? Jeg ville normalt ikke købe større end 38. Måske er modellen bare ikke så god til mig!

Og Stine, jeg vil vædde på at jeg ikke finder nogen g-streng der passer mig. Jeg bruger også 2-dels og bukker det øverste ned, men jeg skal alligevel finde trusser der når op til lidt over navlen. Det er svært! :D

Hilsen RH

RH

Indlægaf RH » 13. mar 2007 12:10

Aha!!! Så fandt jeg de rigtige! Og de er slet ikke så stramme!! Godt jeg kunne lede efter tilbuddet :D De er rigtige fede at have på!

Tak for hjælpen!

Mette
Geografisk sted: København
Kontakt:

Indlægaf Mette » 14. mar 2007 10:17

Har også været forbi tilbuddet i Føtex - og de er jo rigtig gode :D
Mette

Brugeravatar
bve
Stomi siden: 2006
Geografisk sted: Storkøbenhavn

Indlægaf bve » 18. mar 2007 15:41

Hvad hedder de der underbukser?
Stinna boxer/shorts
Stinna hotpans
eller
Stinna panties

og svarer størrelsen til den størrelse jeg normalt bruger, jeg plejer at købe sloggi micro cotten - Tai, men har altid buksen til at sidde under maven, altså helt nede.

Jeg har en lidt stor mave, men jeg kan godt få trussen næsten helt op lige inden filtret, men trussen vil gerne krybe ned.

Nu har jeg stadig sår ved stomien, øv, men håber det hjælper når stomien skal gøresmindre, og at den bliver mindre synlig.

Det er svært når man har en stor mave og samtidig sidder der en pose lige ved siden af navlen, lidt nede, og den buler jo ud når stomien er ca. 11 cm lang, ligner en vis ting :oops:

Når man har trussen oppe over posen, vil trussen så ikke komme til at "trække" posen ned/måske af?

RH

Indlægaf RH » 18. mar 2007 16:25

Hej bve,

De hedder panties og jeg bruger også nogle andre fra Føtex - ved ikke hvad de hedder men de er helt uden blonder og en lille sløjfe foran.
Jeg har vist købt nummeret større end jeg plejede, og på mig når de gså til ca til filtret. Jeg har ikke oplevet at de trækker ned i posen. Du kan også lave et lille ombuk på posen oppe ved filtret (selvfølgelig afhængig af hvilke poser du bruger)
Hvornår skal du opereres?

Mvh RH

Brugeravatar
bve

Indlægaf bve » 18. mar 2007 16:36

det var smart det med ombukket, det kan jo ikke genere noget af det andet i posen.

Jeg skulle havde været opereret mandag d. 5.3.07, men hospitalet annullerede det pgf mange patienter, øv var lige sat op til det.

Nu ahr jegfåeet en tid i kirugisk daglaboratoriet i stedet for, jeg skal til helbredstjek 29.03.07 og opereres 13.04.07, og skulle så komme hjem samm dag.

Men lige den dag er der ingen der kan være ved mig, så nu må jegse hvad de siger til det, eller om jeg kan finde en der vil holde øje med mig :?

Isa
Stomi siden: 2003
Geografisk sted: sjælland

Indlægaf Isa » 19. mar 2007 11:38

Jeg går også nogen gange i g-streng og synes ikke det er et problem...
Men jeg finder dem nok i nummeret større end jeg plejede...?
Egentlig køber jeg bare de trusser jeg synes ser fine ud og så må jeg indrette posen efter dem... (klipper som regel hullet op ad, så posen hænger lidt længere nede..)

Da jeg sagde til stomisygeplejesken at jeg lavede ombuk blev hun helt forfærdet og sagde at så virkede filteret jo ikke... nogen der ved noget...?

Jeg synes godt at pladen kan blive trukket lidt af i toppen hvie jeg har for stramme trusser på (når filteret er ombukket) men det kommer også an på hvor meget jeg sidder ned...

Hader når posen hænger frit, så skær åbningen på mit lår...

Peter Sørensen

filter

Indlægaf Peter Sørensen » 19. mar 2007 12:10

hej isa

Hun har nok ikke selv prøvet det, der er mange der bukker posen ned.

det eneste der kan ske hvis filteret ikke virker, er at posen puster sig op.
Men jeg tror i de fleste tilfælde er det ikke et problem, det er mest colostomierne der danner meget luft.

GR
Årgang: 1976
Stomi siden: 2001
Geografisk sted: Østjylland

Indlægaf GR » 20. mar 2007 18:11

Hejsa bve. Jeg har brugt Stinna trussen i over 5 1/2 år ca. Jeg har haft stomi i lidt over 6 år, men i starten, havde jeg en anden trusse. Så fandt jeg heldigvis dem. Jeg bruger altid maxi pose, hele døgnet rundt. Min stomi, sidder sådan placeret, at Stinna trussen kan dække, hele min pose fra top til bunden. Det synes jeg er det rareste, min er ikke bukket eller noget. Jeg har aldrig haft uheld pga. trussen. Synes den holder det hele godt på plads. De sidder lidt højt, i forhold til før jeg fik stomi, men det gør mig nu ikke noget.
Jeg kan ikke huske hvad størrelse, jeg brugte i trusser før min stomi. Men Stinna køber jeg i M og de sidder fint, ikke for stramt eller noget, jeg er almindelig slank.

Brugeravatar
bve

Indlægaf bve » 21. mar 2007 18:34

Hejsa

Jeg må se at komme i Føtex og købe Stinna panties, de betyder jo meget at man har nogle trusser der sidder ordentligt.

Tak for hjælpen

NB jeg er stadig interesseret hvis der er nogen der har nogle tips og gode råd omkring trusser og tøj

Mette_musen85
Årgang: 1985
Geografisk sted: Thisted
Kontakt:

Indlægaf Mette_musen85 » 22. mar 2007 09:41

Det eneste der er vigtig ang. undertøj er at det er noget man kan lide at have på og føler sig tryk med..

Jeg bruger selv Sloggi pure lase... har godt nok fået afvide at det vidst bare var en kampagne model..

Men det er en rigtig lækker trusse med en lille fræk blondekant for oven..
Mette Kristensen

Mette
Kontakt:

Indlægaf Mette » 25. mar 2007 11:00

Hej.

Var tilfældigt forbi en triumph butik i går og fandt en model som minder meget om dem fra Føtex. De er helt i microfiber og er dejlig bløde og rare at have på - synes nemlig godt blonden på dem fra Føtex kan kranse lidt, og det er der slet ikke noget af her.

Modellen hedder Blissy Maxi og koster 70 kr for et par. De fås i hvid, sort og hudfarvet/beige.
Jeg har købt samme størrelse som jeg har dem fra Føtex i.

Mette

Brugeravatar
bve

Indlægaf bve » 25. mar 2007 13:37

Hej Mette

Hvor ligger den Triumph butik? man bliver nød til at prøve sig frem til nogle gode trusser

Brugeravatar
bve

Indlægaf bve » 25. mar 2007 13:49

Hej Belle

Jeg var i Føtex i går, og de har mange forskellige Stinna trusser, men de hedder alle Stinna Lingeri.

Nu har jeg købt 2 forskellige for at prøve de, jeg vil gerne have at trussen sidder tæt ind til maven, sø stomien bliver mindre at se på, og føles "fast" og ikke så den dingler, vis du forstår.

Det ene par er helt uden mønster, glat, med bred kan foroven, og en lille sløjfe med 3 små perler på, meget fint. De består af 80% Polyamid og 20% Elasthan.

Det andet par ligner mændenes boxer shorts. Der er blonde på den forreste del af trussen som er benene, og helt glat bag på. Håber det er til at forstå. Og de består også af 80% Polyamid og 20% Elasthan.

Dejlig bløde i stoffet, nu håber jeg bare ikke at det er sådan at man kommer til at "svede" i dem når det er varmt, så man er helt klam i trussen. Håber I ved hvad jeg mener.

Jeg ved ikke helt om det er den trusse du mener som du bruger til sex.

Hvordan gør du det , klipper du dem op i midtersømmen forneden, og hvad gør du så?

Mette
Kontakt:

Indlægaf Mette » 25. mar 2007 18:43

Hej Bve.

Triumph butikken ligger på den dyre del af strøget hvis man kan sige det såden. Altså den del som går fra Illum og ned til Magasin. Triumph butikken ligger lige ved siden af den store Fona.
Det er en rimelig stor butik og tror faktisk sagtens man også kan finde noget lidt mere fræk derinde som kan bruges.
Jeg er blevet vildt glad for mit ene par og skal snart ind og købe nogle flere. :) De består af 90% Polymid og 10% Elasthan. Forestiller mig faktisk man også kan bruge dem som biniki trusser - de dækker i hvert fald hele min pose.

Med hensyn til Føtex trusserne tror jeg ud fra din beskrivelse til Belle at du har fundet de "rigtige" i nummer 2 model du beskrever. Det lyder som dem jeg også har.

Håber du finder noget - for som en gammel sang siger; dem som ingen bukser har, han må gå med rumpen bar :lol:

Forårs hilsen Mette

Brugeravatar
bve

Indlægaf bve » 25. mar 2007 20:38

Hej Mette

Tak for hjælpen, nu ved jeg hvor butikken ligger, så skal jeg ikke gå og lede efter den.

Nu har jeg 2 Stinna trusser, så det varer nok lidt før jeg kommer til at gå med rumpen bar. nb det skal også være lidt varmere :roll:

Også forårs hilsen fra mig, skøntttt vejr i dag

Tilbage til "Diverse"