Bedring...

Her kan du debatere arbejde, sport og fritidsaktiviteter
Forumregler
Læs mere om livet med stomi. Husk også at Stomiforeningen COPA tilbyder gratis rådgivning
Brugeravatar
Tinna
Årgang: 1972
Stomi siden: 2006
Geografisk sted: Århus
Kontakt:

Bedring...

Indlægaf Tinna » 21. feb 2007 13:35

Hejsa alle :D

Jeg fik lavet en ileostomi her i april sidste år, pga morbus crohn, bylder og fistler. I november fik jeg fjernet endetarm + fistler. Disse to operationer var meget hårde ved mig. Og ærlig snak...
Her ved sidste operation begyndte jeg at frygte om jeg virkeligt skulle dø af dette... Jeg tabte mig voldsomt, og kunne intet holde i mig, selv flere uger efter operationen.

Og ved i hvad ? :D
Jeg er ved at have lært at leve med den.
Nykker >> det havde jeg allerede før jeg blev opereret :oops: :wink:
Tale om det >> Ja det kan jeg
Hvordan har jeg det? >> Bedre, efter 4 års helvede, med prednison behandling i 3 år næsten uafbrudt, er det nu så småt begyndt at gå fremad. Jeg tager på. Humøret og overskudet er begyndt at stige.
Kvalme >> Ja ind imellem, men det er mest når jeg bliver træt, eller ikke har været opmærksom og fået drukket nok :oops: :roll:
Kost >> Den er stadig min store hemsko, har stadig ikke helt styr på, hvordan min mave reagere, men jeg eksperimentere...

Alt i alt. Jeg kan godt leve med min stomi, om end jeg synes at sygdommen har kostet mig en del. Jeg har taget mit liv op til revurdering og starter nu på en frisk :D Men humøret oppe. De dage det er svært har jeg en kanon familie, og nogle gode venner som støtter mig. Men ved i hvad ?
Det er ok, og livet er lige så meget værd, jeg glæææder mig til at se hvor mange kræfter jeg får. Jeg er stadig en del medtaget, men havde også fået af vide at det ville tage mig mindst ½ år at komme ovenpå, og jeg blev jo først færdig opereret i november. :wink:

Til alle jer som virkeligt har det af H til. Der er håb og en fremtid :D
Og nej jeg synes heller ikke altid det er lige let, men nu kan jeg for alvor se lyset for enden af tunnellen. Dette var måske ikke lige det liv jeg havde forestillet mig / planlagt. Men det er okay :D
Tinna

Mette
Geografisk sted: København
Kontakt:

Indlægaf Mette » 21. feb 2007 16:37

Super.
Tillykke med det.

Mette

Mette_musen85
Årgang: 1985
Geografisk sted: Thisted
Kontakt:

Indlægaf Mette_musen85 » 22. mar 2007 16:55

Jeg fik stomi 27 dec 2006 pga. MC

Jeg havde inden det været syg af MC i 9 år, hvor et utal af læger prøvede alt de havde at prøve..

Jeg har fået:
Prednisolon
Metronidasol
Imurel
Pentasa
Remicade
Humira

Intet af de slags medisin virkede, eller jo Remicade virkede men det ville min krop ikke have, når jeg fik det ( i drop) begyndte min krop at blive helt rød og brænd varm, og efter 3 min (ud af 60) kunne jeg næsten ikke få luft fordi min hals lukkede til..

Så iforhold til alt det jeg har været igennem siden jeg var 12, er en stomi igenting...

Bare man har en go familie, venner og en vidunderlig kæreste :D
Mette Kristensen

maiken
Årgang: 1984
Geografisk sted: ØsterVrå
Kontakt:

Re: Bedring...

Indlægaf maiken » 22. mar 2007 17:06

Kære Tinna
Sys det er et rigtig godt indlæg du har skrevet, og det fik mig til at trække på smilebåndet og tænke at jeg nok skal komme igennem dette...
For mig er det lige nu 1 lille skridt frem og 5 store tilbage.
Har lige været indlagt igen, og har fået fjernet endnu en stor byld. Den største hidtil...
Jeg var ellers lagt i den bunke hvor jeg skulle til at være rask, men sådan skulle det ikke være...¨

Dejligt med en solstråle historie... *S*

Knus fra maiken

Brugeravatar
Tinna
Årgang: 1972
Kontakt:

Indlægaf Tinna » 26. mar 2007 11:59

Hejsa Maiken

Eeej hvad laver du???
Det var jo meningen at du skulle til at være rask...

Ja jeg synes at det er dejligt, om end stadigt somme tider svært.
Jeg har svært ved at tage på, *G* men hvilken kvinde ved sine fulde fem brokker sig over det :lol:
Tinna

Lodahl
Årgang: 1979
Kontakt:

Re: Bedring...

Indlægaf Lodahl » 27. mar 2007 14:07

Tinna skrev:Hejsa alle :D

Jeg fik lavet en ileostomi her i april sidste år, pga morbus crohn, bylder og fistler. I november fik jeg fjernet endetarm + fistler. Disse to operationer var meget hårde ved mig. Og ærlig snak...
Her ved sidste operation begyndte jeg at frygte om jeg virkeligt skulle dø af dette... Jeg tabte mig voldsomt, og kunne intet holde i mig, selv flere uger efter operationen.

Og ved i hvad ? :D
Jeg er ved at have lært at leve med den.
Nykker >> det havde jeg allerede før jeg blev opereret :oops: :wink:
Tale om det >> Ja det kan jeg
Hvordan har jeg det? >> Bedre, efter 4 års helvede, med prednison behandling i 3 år næsten uafbrudt, er det nu så småt begyndt at gå fremad. Jeg tager på. Humøret og overskudet er begyndt at stige.
Kvalme >> Ja ind imellem, men det er mest når jeg bliver træt, eller ikke har været opmærksom og fået drukket nok :oops: :roll:
Kost >> Den er stadig min store hemsko, har stadig ikke helt styr på, hvordan min mave reagere, men jeg eksperimentere...

Alt i alt. Jeg kan godt leve med min stomi, om end jeg synes at sygdommen har kostet mig en del. Jeg har taget mit liv op til revurdering og starter nu på en frisk :D Men humøret oppe. De dage det er svært har jeg en kanon familie, og nogle gode venner som støtter mig. Men ved i hvad ?
Det er ok, og livet er lige så meget værd, jeg glæææder mig til at se hvor mange kræfter jeg får. Jeg er stadig en del medtaget, men havde også fået af vide at det ville tage mig mindst ½ år at komme ovenpå, og jeg blev jo først færdig opereret i november. :wink:

Til alle jer som virkeligt har det af H til. Der er håb og en fremtid :D
Og nej jeg synes heller ikke altid det er lige let, men nu kan jeg for alvor se lyset for enden af tunnellen. Dette var måske ikke lige det liv jeg havde forestillet mig / planlagt. Men det er okay :D

Det var også MC der gjorde jeg skulle have en Stomi. Hold da kæft en skod-sygdom! :(

/Steffan

Tilbage til "Leve med stomien"