"Hjælp" til Forældregruppen

Spørgsmål/debat vedrørende børn og stomi
Forumregler
Hent også brochuren Børn og stomi, læs artiklen om børn og stomi og kig indenfor hos Forældregruppen
Morten Holmgaard
Indlæg: 5
Tilmeldt: 18. okt 2010 10:54
Årgang: 1970
Geografisk sted: Børkop
Kontakt:

"Hjælp" til Forældregruppen

Indlægaf Morten Holmgaard » 20. okt 2010 09:50

Hej,

Jeg vil med denne besked gerne nå ud til dem der er i forældregruppens målgruppe (forældre til børn, børn, og ikke mindst junior) - som ikke rigtig kender så meget til os.

Det kan også være de allerede kender til COPA og interessegruppen "Forældregruppen", men de så måske føler de ikke rigtig kan overkomme det ved siden af sygehus indlæggelser, sygemeldinger, problemer i dagligdagen m.v....

Hjemme i den trygge sofa er informationerne på nettet ikke langt væk, så jeg vil da håbe, og endda bede, jer læsere om lidt hjælp til (-: at bedre kendskabet til forældregruppen.

Jeg kan huske fra os selv som nye forældre til et barn med medfødt "handikap" - at der skulle gå noget tid før end vi erkendte omfanget af vores barns handikap, og at "det her COPA" var noget for os og i særdeleshed noget for vores barn.. både her og nu, men så sandelig også på sigt.

Vi er med på 2. år, og vores første fornemmelse / følelse over at deltage i en familie week-end var, at "det var lige som at komme hjem". Det var en ubeskrivelig fornemmelse af have i kroppen, at være blandt ligestillede og at være forstået uden af skulle forklare / forsvare sit barns sygdom.
Når man taler med andre forældre (naboer, børnehave, skole - og for nogle endda familie), som ikke har børn med skjulte handikap, bliver man ofte mødt med manglende forståelse eller indlevelse.
De vil - i større eller mindre grad - kunne følge det man fortæller, men de vil aldrig oprigtigt kunne sætte sig ind i hvad det betyder for barnet eller familien.

Jeg har nogen gange fået spørgsmålet: "Tror du ikke det bliver bedre når hun bliver lidt ældre ?"... eller "Nå men, idag lavede hun da ikke i bukserne, så må det da være ved at blive bedre"...

Det er jo ikke af ond vilje de stiller de spørgsmål.
Nogen gange kan jeg godt tænke... "spørger du efter at høre det svar du gerne vil høre" eller "vil du have sandheden ?" - "Nej..det går ikke væk og det bliver ikke bedre... Hendes numse kan ikke vokse sig sammen af sig selv". "Nej, man kan ikke sætte strøm til ringmusklen... Der er jo ligesom ikke noget at sætte strøm til".

Der gav familie week-enden os den "totale følelse af at komme hjem" - alle var lige som i samme båd.

Det er dét tilbud jeg gerne vil udbrede. Jeg vil gerne "skubbe lidt til tvivlerne" som ikke rigtig ved om det er noget for dem eller ikke tør at tage skridtet at deltage.

Så, enten du er ny medlem i COPA forældre eller barn eller "gammel" junior, er forældregruppen med børn og junior stedet !. intet mindre. Vi har altid plads og rum til flere deltagere... og alle bliver taget godt imod - ingen stiller spørgsmål til hvorfor... vi er her.. bare derfor ;-)

Så, med håb om større kendskab - håber jeg vi ses "derude"...

Mvh

Morten Holmgaard
Formand for Forældregruppen.
Mvh

Morten Holmgaard
Kontaktperson for Forældregruppen

Lonnie
Indlæg: 3
Tilmeldt: 15. okt 2006 10:48
Geografisk sted: Fredericia
Kontakt:

Re: "Hjælp" til Forældregruppen

Indlægaf Lonnie » 20. sep 2011 19:14

Hej
Jeg kan kun opfordre til at tage kontakt til forældregruppen og høre mere - vi elsker at deltage i arrangementerne hvor vi kommer hjem som nye mennesker, med inspiration fra de andre samt en fantastisk undervisning som vi egentlig har har forstillet os vi skulle få brug for.
Både børnene og os selv glæder os til hvert arrangement.
Så tag endelig kontakt
Med venlig hilsen
Lonnie - Fredericia :D
L. Madsen


Tilbage til "Børn og stomi"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 1 gæst