betændelse

Spørgsmål/debat vedrørende børn og stomi
Forumregler
Hent også brochuren Børn og stomi, læs artiklen om børn og stomi og kig indenfor hos Forældregruppen
lise

betændelse

Indlægaf lise » 7. aug 2005 18:08

:roll: min søn på 6 år har en åben stomi efter en delvis mislykket rygmarvsoperation. han har mange smerter i tissemanden og der kommer ligesom betændelse ud i bleen og urinen lugter ikke særlig godt er der nogen der har et bud på hvad det kan være
hilsen liselotte mikkelsen :

Peter Sørensen

betændlelse

Indlægaf Peter Sørensen » 8. aug 2005 14:16

Hej Liselotte

Jeg er ikke læge, men for mig lyder det som betændelse, der stammer fra urinvejene, eller forhud.
Jeg synes du skal få en aftale med lægen og få ham tilset, så det kan behandles, inden det udvikler sig yderligere.

med venlig hilsen
Peter

lise

stomioperation

Indlægaf lise » 13. feb 2006 14:09

:cry: min søn skal have lavet en stomioperation hvor man føre blindtarmen ud af siden og tømmer sig hver 3 time den hedder noget med mystrofnof er der nogen der ved noget eller har et barn med en sådan stomi vil jeg blive meget glad for nogle svar da jeg ikke kan finde noget om det nogle steder venlig hilsen lise lotte :wink:

Peter Sørensen

mitrofanoff

Indlægaf Peter Sørensen » 13. feb 2006 15:07

Hej Lise lotte
Operationen hedder en mitrofanoff, den er navngivet efter den læge der opfandt metoden.
Du kan også finde oplysninger under kontinent urostomi , eller ursotomi, selve oplysningerne om hvad det præcist indebærer, og hvad der skal foregå, kan du få udleveret på afdelingen på sygehuset.
det er svært at skrive en 100 % vejledning ,fordi det varierer fra sygehus til sygehus.

Du burde kontakte forældre gruppen, der står på siden med lokalafdelinger, for derigennem at få kontakt til forældre der har børn med mitrofanoff, det er guld værd at få en snak med nogle der kender tingene selv.


Tilbage til "Børn og stomi"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 2 gæster