Er der nogle som har oplevet dette

Spørgsmål/debat vedrørende børn og stomi
Forumregler
Hent også brochuren Børn og stomi, læs artiklen om børn og stomi og kig indenfor hos Forældregruppen
Lenette

Er der nogle som har oplevet dette

Indlægaf Lenette » 6. jul 2008 21:44

Hejsa !
Jeg vil lige høre om nøgle har oplevet dette.
Min søn blev opereret i tarmen d. 25-1-08. siden han blev opereret har han haft mellem 3 til 5 afføringer i døgnet pæn lind afføring efter næsten alle måltider. De sidste 2 uger har jeg undret mig over hans afføring er blevet meget mere fast til tider hård og er nu nede på 1 til 2 afføringer i døgnet. Ud over det er han begyndt på når han sover til middag at vågne efter en time og græde vildt og utrøsteligt han prutter en del som han heller ikke har gjort før, hans afføring er blevet rimlig grøn igen altsår meget mørk. Når han så kommer op kommer der afføring. Jeg tænker lidt på om det kan være hans alder han er nu 16 mdr og de bliver vel ikke ved med at ha så meget afføring ? Jeg tænker også om det kan være arvæv som blokere siden han græder så meget midt i hans søvn. Inden hans sidste opration var det om natten han var meget urolig men aldrig om dagen.
Er der nogle der har et bud på hvad der kan drille ham, eller skal jeg tale med min læge ?
Håber nogle kender til dette.
Lenette

Peter Sørensen

Re: Er der nogle som har oplevet dette

Indlægaf Peter Sørensen » 8. jul 2008 11:05

Hej Lenette

Jeg syntes du skal kontakte lægen, når der er ændringer i mønsteret, holdt op mod han sygehistorie.
Hellere en gang for meget.
det kan jo også være ganske normalt,der sker jo en masse i den alder , hvor de også får mere normal kost.
Tænk på at hård mave også, kan være et symptom på for lidt væske.

Lenette

Re: Er der nogle som har oplevet dette

Indlægaf Lenette » 8. jul 2008 11:46

Hej Peter !
Jeg tænkte du var på ferie, du plejer at være så hurtig til at skrive :D
Jeg har igår talt med en børne læge, og han siger at hvis det ikke bliver bedre,vil de indlægge ham og se hvad der sker med hans mave når han får de skrige ture.
Væske mangler han ikke, han drikker over en l om dagen, jeg er meget ops på han får nok væske
Lenette


Tilbage til "Børn og stomi"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 1 gæst