Tarmslyng

Spørgsmål/debat vedrørende børn og stomi
Forumregler
Hent også brochuren Børn og stomi, læs artiklen om børn og stomi og kig indenfor hos Forældregruppen
lenette

Tarmslyng

Indlægaf lenette » 15. jun 2008 14:37

Er der nogle her der ved hvor længe, et barn kan overleve med tarmslyng, inden et kirurisk indgreb ?
Jeg spurgte en børne læge i Viborg igår, han meldte blank ud at det vidste han ikke noget om, så kan nogle svare på det?

Min egen søn har ligget i 7 timer anden gang han fik det og der nåde hans finger at blive helt blå, de andre 4 gange han har haft det, stod det ikke på så lang tid.
Jeg har oplevet det 5 gange med min søn og hver gang har været forskellig, med hensyn til hvor meget han kastede op og hvor længe det stod på.
Hans tarm har rettet sig selv hver gang.
Er der nogle der kan fortælle mig hvorfor hvert tilfælde er så, forskellig?
Lenette

Peter Sørensen

tarmslyng

Indlægaf Peter Sørensen » 15. jun 2008 15:17

Hej Lenette

Jeg tror heller ikke man kan sætte tid på, hvor længe man kan gå med tarmslyng, før operation.

Symptomerne og de bagvedliggende årsager vil være afgørende for ,hvornår man bør og skal åbne patienten.

Samtidig skal man være sikker på om det er et ægte tarmslyng, med afklemning og fare for koldbrand, i det afklemte stykke eller om der er tale om tarmstop som følge af fiberbolle, forsnævring arvæv eller andet.
ved tarmstop vil man observere og evt skylle oppe eller nedefra ,for at se om man kan løsne "proppen".


Tilbage til "Børn og stomi"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 2 gæster