arvæv og sammenvoksninger

Spørgsmål/debat vedrørende børn og stomi
Forumregler
Hent også brochuren Børn og stomi, læs artiklen om børn og stomi og kig indenfor hos Forældregruppen
lenette

arvæv og sammenvoksninger

Indlægaf lenette » 2. maj 2008 18:34

Hejsa !
Jeg vil se om nogle her kan hjælpe mig inden jeg ringer til Odense.
Min søn blev opereret d. 25 januar 2008 da han havde en forsnævring på hans tarm, der hvor de lagde hans stomi tilbage d. 15 juni 2007. De havde i Odense kun laven 1 cm passage hvor der skulle være 3 cm. Der blev så lavet et nyt hul og det gamle blev syet sammen.
Nu kommer så mit spørgsmål, vi skal på ferie i Bulgarien d.29 juli til d. 5 august, jeg har været inde og tjekke hospitalerne i Bulgarien som ikke lyder til at være de bedste i europa smil..
Jeg tænker på at afbestille rejsen da det på det tidspungt er 6 mdr. siden min søn blev opereret og jeg mener det er ca 6 mdr. efter en opration at sammenvoksninger og arvæv begynder at vise sig i form at tarmslyng ?? er jeg helt galt på den ?? Er der nogle som kan hjælpe mig med erfaringer på dette område ?
Lenette

Peter Sørensen

sammenvoksninger

Indlægaf Peter Sørensen » 2. maj 2008 20:09

Hej Lenette.


jeg har ikke stødt på nogle tidsgrænser for sammenvoksninger og forsnævringer, tarmenes placering i bughulen påvirkes og forandres konstant i takt med at man vokser, også når vi voksne vokser indaf og udaf. :)
Hvis der skulle være et generelt problem af den art, tror jeg at man ville få det på skrift, da man jo så i princippet stadig var patient ½ år, efter en operation for f.eks blindtarmen.

Jeg kan godt forstå at du prøver at sikre dig, men tror ikke at hospitalet vil anbefale ,at i skal blive hjemme.
Ring og spørg, og glæd dig samtidig til at vise din søn verden.

lenette

Indlægaf lenette » 2. maj 2008 20:35

Hej Peter
Endnu engang tak for dit svar :o
Bertram er blevet opereret 4 gange i tarmen, så jeg vil ikke helt sammenligne det med en blindtarms op smil.
Da han i januar fik tarmslyng var lægerne så overbevidste om, det var på grund af sammenvoksninger siden han havde 5 tarmslyng på 4 uger, der drillede ham, ind til de fik ham lukket op, det lød som om på lægerne det var ret naturligt det kom efter 6 mdr.


Tilbage til "Børn og stomi"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 3 gæster